Hírek

2012. július 4. szerda, 11:46

Itt az új Renault Clio

Hivatalosan ugyan csak az őszi Párizsi Autószalonon mutatkozik be a Renault Clio negyedik generációja, de az első adatokat már most nyilvánosságra hozták az autóról. Hosszabb és szélesebb elődjénél, alapmotorja 900 köbcentis lesz.

Még van néhány hónap a Renault Clio negyedik generációjának hivatalos premierjéig, de az első adatokat és képeket már most közzétették az autóról. Az új Clióval debütál a Renault új márkaarculata, ez teljesen áttervezett, nagy fényszórós, nagy logós front részt jelent, a karosszériát több él is díszíti. A sportosabb hatás kedvéért a hátsó kilincseket a C oszlopba rejtették.

A generációugrás ellenére a padlólemezt nem cserélték le, de sokat módosítottak rajta: a tengelytávolság például három centiméterrel nőtt az előző generációhoz képest, most 2,6 méter. Az új Clio elődjénél 3,5 centiméterrel hosszabb (4,06 méter), 45 milliméterrel alacsonyabb (1,45 méter) és 24 milliméterrel szélesebb (1,73 méter). Mindent megtettek a mérnökök annak érdekében, hogy csökkentsék az autó tömegét, az előző generációhoz képest száz kilogrammot sikerült lefaragni. Újrahangolták a kormányzást, az új Clio precízebb irányíthatóságot ígér.

Három- és négyhengeres, közvetlen befecskendezéses motorokkal lesz kapható az autó, részben feltöltéssel. Ugyan a Renault még nem adott részletes tájékoztatást a kínálatról, úgy tudni, hogy egy 900 köbcentis, turbós háromhengeressel indul majd (90 LE, 135 Nm), amely hamarosan a Nissan Micrában is megjelenik. Átlagfogyasztása 4,3 liter.

Az 1,2-es, turbós négyhengeres motor 120 lóerős változatban lesz rendelhető, minden blokkhoz start-stop rendszer kapcsolódik. Alapjaiban dolgozzák át az 1,5-ös dízelt, ennek belépőváltozata szintén 90 lóerős lesz, Eco csomaggal 3,2 literes átlagfogyasztással. Öt- és hatfokozatú kézi váltóval jön az új Clio, a házon belül fejlesztett duplakuplungos egység később érkezik. Ennek debütálásával elbúcsúzik a Getragtól vásárolt EDC váltó.

Az új Clio az első modell, amelynek formavilágáért már Laurens van der Ecker fődizájner volt felelős. Nemcsak kívül, belül is nagy az átalakulás, letisztultabb, modernebb megjelenésű lett a kabin. A Clióban is megjelenik a Tom Tommal közösen fejlesztett új R-Link multimédiás rendszer, amelyre különböző programokat lehet telepíteni, illetve iPaddel is párosítható. Háromajtós változat nem lesz, kombi viszont készül, várhatóan jövőre debütál. Testreszabási programot is indít a Renault, az új Clio számtalan külső és belső dekorbetéttel dobható fel.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

Haszonjárműként kapható újra a Suzuki Jimny

2020-ban a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási szabályozás miatt a japán...

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás