Hírek

2012. június 13. szerda, 18:01

A Ford nyerte a 2012-es Év motorja-címet - Turbófölény

Az Év Motorja-díjakat már 14. alkalommal osztotta ki a 36 ország 76 autós újságírójából álló világzsűri, kollégánk, Szécsényi Gábor a testület egyetlen hazai tagja. Idén a Ford egyliteres Ecoboost motorja kapta a fődíjat.

A szokott módon idén is nyolc hengerűrtartalom kategóriában nevezhették a gyártók személyautó erőforrásaikat és külön díjat kapott a legjobb sportautó motor, a tavaly óta bemutatott motorújdonságok közül a legforradalmibbnak ítélt (azaz a legjobb új motor) és megválasztották 2012 "legzöldebb" gépét is. A zöld kategória és a nyolc hengerűrtartalom osztály győztesei közül egy újabb szavazási körben – szintén a szokott módon – került ki a verseny abszolút győztese, a fődíjas, a "Nemzetközi Év Motorja".

Az idei abszolút győztes, a Ford háromhengeres egyliteres turbós benzinese, saját méretkategóriáján kívül a legjobb új motornak járó díjat is megnyerte. A közvetlen befecskendezéses, mindkét oldalán folyamatosan változó vezérlésű, két teljesítményváltozatban gyártott kisgép egyik különlegessége, hogy vezérműszíja olajban fut. Külön kiegyensúlyozó tengelye nincs, a mérnökök a lendkerékkel és a főtengely végi ékszíjtárcsával simították ki a háromhengerességből adódó járásegyenlőtlenségeket. A motorról részletesen Az Autó június 28-án megjelenő júliusi számában.

Az Év Motorjai 2012   
KategóriaNévFelépítésTeljesítmény
1,0 liter alatt Ford 1.0 Ecoboost S3 benzin, turbó 100, 125 LE
1,0-1,4 literig Volkswagen 1.4 TSI S4 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó+kompresszor 140-185 LE
1,4-1,8 literig BMW-PSA 1.6 Turbo S4 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó 156-211 LE
1,8-2,0 literig BMW 2.0 Twinturbo S4 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó 245 LE
2,0-2,5 literig Audi 2.5 TFSI S5 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó 340 LE
2,0-3,0 literig BMW 3.0 Biturbo S6 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó 340 LE
3,0-4,0 literig BMW 4.0 V8 V8, Benzin 420 LE
4,0 liter felett Ferrari 4.5 V8 V8, benzin, közvetlen befecskendezés 570 LE
A legjobb sportmotor Ferrari 4.5 V8 V8, benzin, közvetlen befecskendezés 570 LE
A legtisztább "zöld" motor GM 1.4 Range extender S4, benzin+villanymotorok 150 LE
A legjobb új motor Ford 1.0 Ecoboost S3, benzin, turbó 100, 125 LE
A Nemzetközi Év Motorja 2012 Ford 1.0 Ecoboost S3, benzin, turbó 100, 125 LE

 

 A Ford 1.0 Ecoboost műszaki adatai

Hengerűrtartalom [cm3]

999

Hengerszám/szelepszám

3/12

Furat x löket [mm]

71,9×82,0

Kompresszió

10,0:1

Feltöltési mód

turbó

Befecskendezés

közvetlen

A motorblokk anyaga

vas

Kiegyensúlyozó tengely

nincs

Vezérlés

DOHC, mindkét oldalon folyamatosan változó

Teljesítmény [LE]

100, 125

Nyomaték [Nm]

150, 170, 200*

* átmeneti túltöltéssel

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás