Hírek

2012. május 31. csütörtök, 12:11

400 lóerővel tért vissza az ötvenéves Alpine

Az Alpine A110 Berlinette ötvenedik évfordulójához érkezett idén, ennek apropóján a Renault feltámasztotta a legendás márkát. Egy 400 lóerős tanulmány készült, amelynek sorozatgyártása erősen kérdéses, a márkanév viszont biztosan visszatér.

Ötvenedik születésnapját ünnepli idén a legendás Alpine A110 Berlinette, ennek apropóján a Renault feltámasztotta a legendás raliautót. A 2010-es Párizsi Autószalonon bemutatott, elektromos DeZir koncepciót vették alapul az A110-50 névre keresztelt tanulmány elkészítéséhez: formatervét kicsit látványosabbra szabták, majd a karbonszálas karosszériát egy Mégane Trophy versenyalapra ültették. Az A110-50 fényezése az eredeti Alpine kéket értelmezi újra, megjelenését narancssárga betétekkel dobták fel. Alapvetően pályaautónak szánták a koncepciót, több elem, így az első szpojler, a diffúzor és a nagy hátsó szárny is a leszorítóerő növelését szolgálja.

A spártai belsőt szárnyas ajtókon keresztül lehet megközelíteni, a versenykormányon lévő színes kijelzőt a Forma-Renault 3.5 sorozatból vették kölcsön a tervezők. A 2625 milliméteres tengelytáv megegyezik a Mégane Trophyéval, a nyomtávokat (1680 mm elöl és 1690 mm hátul) kiszélesítették. Csaknem ideális a súlyeloszlás, az első tengelyre a tömeg 47,8 százaléka jut.

A Mégane Trophy V4Y kódjelű, 3,5 literes V6-os motorja 400 lóerőt ad le 7200-as percenkénti fordulatszámnál, a legnagyobb nyomaték 422 Nm 6200-nál. Hatfokozatú szekvenciális váltó továbbítja az erőt a hátsó kerekekhez, a kanyarstabilitást önzáró differenciálmű növeli. Noha ez a tanulmányautó valószínűleg nem kerül sorozatgyártásba, az Alpine márkanév valamilyen formában már a nagyon közeli jövőben visszatérhet.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás