Hírek
400 lóerővel tért vissza az ötvenéves Alpine
Az Alpine A110 Berlinette ötvenedik évfordulójához érkezett idén, ennek apropóján a Renault feltámasztotta a legendás márkát. Egy 400 lóerős tanulmány készült, amelynek sorozatgyártása erősen kérdéses, a márkanév viszont biztosan visszatér.
Ötvenedik születésnapját ünnepli idén a legendás Alpine A110 Berlinette, ennek apropóján a Renault feltámasztotta a legendás raliautót. A 2010-es Párizsi Autószalonon bemutatott, elektromos DeZir koncepciót vették alapul az A110-50 névre keresztelt tanulmány elkészítéséhez: formatervét kicsit látványosabbra szabták, majd a karbonszálas karosszériát egy Mégane Trophy versenyalapra ültették. Az A110-50 fényezése az eredeti Alpine kéket értelmezi újra, megjelenését narancssárga betétekkel dobták fel. Alapvetően pályaautónak szánták a koncepciót, több elem, így az első szpojler, a diffúzor és a nagy hátsó szárny is a leszorítóerő növelését szolgálja.
A spártai belsőt szárnyas ajtókon keresztül lehet megközelíteni, a versenykormányon lévő színes kijelzőt a Forma-Renault 3.5 sorozatból vették kölcsön a tervezők. A 2625 milliméteres tengelytáv megegyezik a Mégane Trophyéval, a nyomtávokat (1680 mm elöl és 1690 mm hátul) kiszélesítették. Csaknem ideális a súlyeloszlás, az első tengelyre a tömeg 47,8 százaléka jut.
A Mégane Trophy V4Y kódjelű, 3,5 literes V6-os motorja 400 lóerőt ad le 7200-as percenkénti fordulatszámnál, a legnagyobb nyomaték 422 Nm 6200-nál. Hatfokozatú szekvenciális váltó továbbítja az erőt a hátsó kerekekhez, a kanyarstabilitást önzáró differenciálmű növeli. Noha ez a tanulmányautó valószínűleg nem kerül sorozatgyártásba, az Alpine márkanév valamilyen formában már a nagyon közeli jövőben visszatérhet.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...