Hírek

2012. május 18. péntek, 14:25

Befejezik az Opel Astra németországi gyártását

Németországban megszüntetik az Opel Astra gyártását, a cég legfontosabb modellje 2015-től csak Lengyelországban és Nagy-Britanniában készül. Rüsselsheimban mindent megtesznek azért, hogy az Astra búcsúja után is teljes kapacitással menjen a gyár.

Az 1992 és 1999 között az Opel szentgotthárdi üzemében is gyártott modell jelenleg a németországi Rüsselsheimban, valamint a lengyelországi Gliwicében és a nagy-britanniai Ellesmere Portban működő gyárban készül.

A cég a hét elején közölte, hogy a kompakt új generációját csak két telephelyen gyártják majd, nem volt kétséges, hogy az alacsonyabb munkaerőköltségek miatt igen gazdaságos lengyelországi üzemben tovább folytatják az Astra-gyártást. A kérdés az volt, hogy a brit vagy a német munkavállalók fogadják-e el a vállalat ajánlatát, amely rugalmasabb beosztást, de kisebb fizetést irányzott elő. A brit alkalmazottak 94 százaléka elfogadta a fizetéscsökkentést, így végül Ellesmere Portban folytatódhat az Astra-gyártás.

Az Opel közleményében rámutatott, hogy a cég székhelyén, a Hessen tartománybeli Rüsselsheimban működő üzem a legmodernebb gyár, amelynek kapacitását teljes mértékben ki kell használni azt követően is, hogy az Astra és az Insignia modell gyártása befejeződik, a menedzsment ezért tárgyalást kezdeményez a munkavállalókkal. A két másik üzemben együttesen 300 millió euró értékben hajtanak végre fejlesztéseket, a brit telephelyen 700 új munkahelyet is létrehoznak – áll a közleményben.

Az Opel/Vauxhall legutóbb 2006-ban volt nyereséges, a 2008-ban elmélyült világgazdasági válságban pedig végveszélybe került és a tulajdonos azt fontolgatta, hogy eladja. A német kormány a Magna osztrák-kanadai autóipari beszállítóval közösen tervet készített a társaság megmentésére, végül azonban a GM úgy döntött, hogy mégis megtartja és átalakítja a céget. Ennek során megszüntettek 8 ezer munkahelyet az összesen 48 ezerből, és felszámolták az antwerpeni gyárat. Az Opel azonban nem állt talpra, a veszteség tavaly 575 millió euró volt.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás