Hírek

2012. május 4. péntek, 14:31

Rekordokat döntögetnek a német luxusmárkák

Rekordot rekordra halmoznak a luxusautókat gyártó német vállalatok, elsősorban a tengerentúli, főként a kínai és az amerikai kereslet felfutásának köszönhetően. Európában nem ment túl jól az üzlet.

A prémium szegmensben világelső BMW-csoport csütörtöki beszámolója szerint fennállása óta a legjobb negyedévét zárta márciusban: adózott eredménye 1,35 milliárd eurót tett ki január-március között, és ezzel 18 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, mindezt úgy, hogy sokat költött fejlesztésre, a termelés bővítésére.

A működési eredmény 19 százalékkal, 2,1 milliárd euróra emelkedett. Az értékesítési árbevétel 14,1 százalékkal 18,3 milliárd euróra nőtt. A BMW a hozzá tartozó Mini és Rolls-Royce márkákkal együtt 425 ezer kocsit adott el az első negyedévben, 11,2 százalékkal többet, mint tavaly január-március között.

A BMW-hez – és a többi prémium kategóriás márkához – hasonlóan a Porsche sem érzi a válságot, náluk is rekordot döntött a bevétel és a profit is az első negyedévben, s itt is mindent vitt a kínai piac. A vállalat életében először fordult elő, hogy több kocsit adtak el Kínában, mint az Egyesült Államokban, több mint hétezret, míg Amerikában közel hétezret. Az első negyedévben 30 ezer Porsche kelt el a világon, 29 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A bevétel 32 százalékkal 3,025 milliárd euróra, a működési eredmény 18,4 százalékkal 528 millió euróra nőtt. Az adózott eredményt negyedéves bontásban csak az üzleti év végén közli a német vállalat.

A Győrben új gyárat építő Audinál szerdán közölték, hogy a működési eredmény 27 százalékkal 1,4 milliárd euróra nőtt az idén január-március között az egy évvel korábbihoz képest. A Volkswagen-csoporthoz tartozó autógyártó árbevétele 17,8 százalékkal 12,4 milliárd euróra ugrott. Az eladások 11 százalékkal emelkedtek, világszerte 346 ezer Audit adtak el.

Jól kezdte az idei évet a Mercedes anyavállalata is: a Daimler-csoport néhány nappal ezelőtt azt közölte, árbevétele 9 százalékkal 27 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Az üzemi eredmény 5 százalékkal 2,13 milliárd euróra, az adózott eredmény 20 százalékkal 1,42 milliárd euróra emelkedett. A csoport összesen 502 ezer gépjárművet értékesített január-március között, 9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Oldtimer Show 2022

Május 13-15. között rendezték a XVII. oldtimer jármű kiállítást.

Can-Am Ryker 900 Rallye

A Can-Am Ryker egy roadster és egy túramotor szerelemgyereke,...

Már rendelhető a bZ4X, a Toyota első akkumulátoros elektromos modellje

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Magyarországon is bemutatkozik az MG

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás