Hírek

2012. április 16. hétfő, 12:25

Szupertakarékos a Citroën új luxusautója

Nem DS9, hanem egyszerűen Numéro 9 néven mutatkozik be a Pekingi Autószalonon a Citroën új csúcsmodellje. Sorozatgyártásáról még nem született döntés, amennyiben ez pozitív lesz, a DS-sorozat csúcsára kerül.

Korábbi hírek arról szóltak, hogy a Citroën DS9 néven mutatja be új luxusautó-tanulmányát Pekingben, ám a modell végül az egyszerű Numéro 9 nevet kapta. Ennek ellenére a Citroën sem titkolja, hogy a 9-es a DS-sorozathoz tartozik, és amennyiben pozitív döntés születik sorozatgyártásáról, a prémium széria csúcsmodellje lesz.

Az autó a 2010-ben, szintén Kínában kiállított Metropolis tanulmány továbbfejlesztett változata, a Numéro 9-en alkalmazott megoldások (különös tekintettel a front részre) a DS-széria következő három modelljén (kompakt szedán, SUV és középkategóriás szedán) is megjelennek. Ellentétben a Metropolisszal, a Numéro 9 szedán helyett kupé jellegű karosszériát kapott.

A koncepció 4,93 méter hosszú, 1,94 méter széles és 1,27 méter magas, míg a Metropolis hossza 5,3 méter volt. A tengelytávolság kereken három méter. A Numéro 9 hibrid hajtásláncához benzines vagy dízelmotor is kapcsolódhat, a hátsó tengelyre kerülő villanymotor 70 lóerős, 200 Nm-es csúcsnyomatékkal. Lítium-ion akkumulátor táplálja az elektromos egységet, hagyományos fali konnektorból három és fél óra alatt tölthető újra, tisztán elektromos üzemben 50 kilométer a hatótávolság.

A Pekingben kiállításra kerülő tanulmány a BMW-vel közösen fejlesztett, 1,6 literes turbómotort kapott, 225 lóerős teljesítménnyel és 275 Nm-es nyomatékkal. A rendszer együttes teljesítménye 295 lóerő, 100 km/órás tempóra 5,4 másodperc alatt gyorsul a Numéro 9. Maximális elektromos hatótávolsággal számolva az átlagfogyasztás 1,7 liter.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás