Hírek
Alumíniumból készül az új Porsche Boxster
A Detroiti Autószalon árnyékában a Porsche nyilvánosságra hozta az első adatokat a Boxster harmadik generációjáról. Jelentősen csökkent a sportkocsi tömege, hála a teljesen alumíniumból készült karosszériának.
1996-ban mutatkozott be a Boxster első, 2005-ben a második generációja, a márciusi Genfi Autószalonon már a harmadik széria debütál a nagyközönség előtt. A 981-es kódjellel érkező sportkocsi teljesen új fejlesztés, karosszériája teljesen egészében alumíniumból készül, de a padlólemez tömegét is csökkentették. Pontos adatokat a Porsche még nem hozott nyilvánosságra, de az új Boxster legalább száz kilogrammal könnyebb elődjénél.
Látszólag alig változott a karosszéria, pedig teljesen újratervezték, hosszabb lett a tengelytáv, kiszélesítették a nyomtávokat, csökkent az első és hátsó túlnyúlás, keskenyebbek lettek a fényszórók és még a szélvédő is előrébb került. A műszerfal kialakítása az új 911-esre emlékeztet, a vászontető teljesen automatikusan tűnik el az autó hátuljában.
Új, négyhengeres motort a pletykák ellenére egyelőre nem kapott a Boxstert, a meglévőket viszont alaposan átdolgozták. A belépőmotor 2,9 helyett már 2,7 literes, teljesítménye 265 lóerő, amely tíz lóerős növekedést jelent a startstopnak köszönhetően csökkenő fogyasztás mellett. A Boxster S továbbra is 3,4 literes bokszermotorral kapható, de 310 helyett már 315 lóerős.
Az elöl MacPherson, hátul multilink rendszerű felfüggesztés nem változott, az elektrohidraulikus szervokormány az új 911-esből érkezett. Alapáron hatfokozatú kézi váltóval kapható az új Boxster, a hétfokozatú duplakuplungos feláras extra. A genfi premier után, tavasszal kezdődik az értékesítés.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...