Hírek
Megérkezett az új Ford Mondeo
A Detroiti Autószalonon leleplezett középkategóriás szedán, a Ford Fusion Európában is megjelenik, méghozzá a Mondeo következő generációjaként. A karosszéria méretei változnak, a tengelytávolság viszont nem.
Világpremiert tartott a Detroiti Autószalonon a Ford, az amerikai gyártó Fusion néven mutatott be középkategóriás szedánt. A Ford világautós stratégiája jegyében Európában is megjelenik az újdonság, a Mondeo következő generációja lesz belőle, amely az új Passathoz hasonlóan inkább egy erős ráncfelvarrásnak, semmint teljesen új modellnek tűnik.
Kilenc centivel nő a Mondeo hossza (4,87 méter), szélessége négy centivel csökken (1,85 méter), a magasságból két centit csípnek le (1,48 méter). Nem teljesen új, hanem módosított padlólemezre utal a változatlan, 2,85 méteres tengelytáv, igazából az autó hátulján sem sokat változtattak. Eleje a Frankfurti Autószalonon bemutatott Evos tanulmányra és az elektromos Focusra emlékeztet, az összhatás erősen Aston Martin-szerű.
A Fusion alapmotorja az 1,6 literes, turbós benzines 180 lóerővel és 233 Nm-es nyomatékkal, hatfokozatú kézi vagy automata váltóval. Következő a sorban egy kétliteres turbós benzines, 240 lóerővel, 340 Nm-es nyomatékkal és hatfokozatú duplakuplungos váltóval, opcionálisan összkerékhajtással is rendelhető. Európában 1,6, 2,0 és 2,2 literes dízelek teszik teljessé a kínálatot.
Hibridként is piacra kerül a Fusion, kétliteres, 185 lóerős benzinmotort párosítanak elektromotorral. Az energiaellátásról lítium-ion akkumulátor gondoskodik. Jön egy konnektoros hibrid is, ez a verzió 160 kilométert képes megtenni elektromos hajtással.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...