Hírek

2012. január 9. hétfő, 11:18

Megérkezett az új Ford Mondeo

A Detroiti Autószalonon leleplezett középkategóriás szedán, a Ford Fusion Európában is megjelenik, méghozzá a Mondeo következő generációjaként. A karosszéria méretei változnak, a tengelytávolság viszont nem.

Világpremiert tartott a Detroiti Autószalonon a Ford, az amerikai gyártó Fusion néven mutatott be középkategóriás szedánt. A Ford világautós stratégiája jegyében Európában is megjelenik az újdonság, a Mondeo következő generációja lesz belőle, amely az új Passathoz hasonlóan inkább egy erős ráncfelvarrásnak, semmint teljesen új modellnek tűnik.

Kilenc centivel nő a Mondeo hossza (4,87 méter), szélessége négy centivel csökken (1,85 méter), a magasságból két centit csípnek le (1,48 méter). Nem teljesen új, hanem módosított padlólemezre utal a változatlan, 2,85 méteres tengelytáv, igazából az autó hátulján sem sokat változtattak. Eleje a Frankfurti Autószalonon bemutatott Evos tanulmányra és az elektromos Focusra emlékeztet, az összhatás erősen Aston Martin-szerű.

A Fusion alapmotorja az 1,6 literes, turbós benzines 180 lóerővel és 233 Nm-es nyomatékkal, hatfokozatú kézi vagy automata váltóval. Következő a sorban egy kétliteres turbós benzines, 240 lóerővel, 340 Nm-es nyomatékkal és hatfokozatú duplakuplungos váltóval, opcionálisan összkerékhajtással is rendelhető. Európában 1,6, 2,0 és 2,2 literes dízelek teszik teljessé a kínálatot.

Hibridként is piacra kerül a Fusion, kétliteres, 185 lóerős benzinmotort párosítanak elektromotorral. Az energiaellátásról lítium-ion akkumulátor gondoskodik. Jön egy konnektoros hibrid is, ez a verzió 160 kilométert képes megtenni elektromos hajtással.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás