Hírek

2011. december 22. csütörtök, 13:05

A világ legtakarékosabb luxusautója a Mercedestől

Két hibridet is bemutat az E-osztály alapjain a Mercedes-Benz a Detroiti Autószalonon. A dízelmotoros E 300 BlueTEC Hybrid Európában kerül piacra, míg a V6-os benzinmotorral szerelt E 400 Hybrid forgalmazása Amerikában kezdődik.

Továbbra is kiemelten foglalkozik környezetbarát autók fejlesztésével a Mercedes-Benz, a törekvések legújabb eredménye a Detroiti Autószalonon bemutatásra kerülő két új hibrid. Mindkettő alapjait az E-osztály adja, a hajtásláncok azonban eltérőek: az egyik hagyományos, míg a másik dízel-hibrid.

Az alternatív hajtású, szedánként és kombiként rendelhető modellek semmiben nem különböznek a hagyományos E-osztályoktól, a hibrid hajtáslánc miatt a csomagtartóból és az utastérből sem kellett helyet elvenni. Csupán a műszerfal és a központi kijelző árulja el, hogy hibrid változatról van szó, ezeken végrehajtottak néhány módosítást.

Az E 300 BlueTEC Hybrid belsőégésű motorja egy 204 lóerős, 500 Nm csúcsnyomatékú dízel, amelyhez 27 lóerős (250 Nm) elektromos egység kapcsolódik. Start-stop és fékenergia-visszanyerő rendszerrel is felszerelték az autót, amelyet a Mercedes a világ legtakarékosabb luxusautójaként emleget: átlagfogyasztása mindössze 4,2 liter/100 km, 109 grammos kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátás mellett. A hibrid 15 százalékkal takarékosabb, mint a tőle teljesítményben is elmaradó E 250 CDI.

Ez a modell Európának készült, a forgalmazás a kiállítás után nem sokkal kezdődik. Amerikának az E 400 Hybridet szánja a Mercedes, ebbe a modellbe a szintén 27 lóerős villanymotor mellett 306 lóerős, 370 Nm csúcsnyomatékú V6-os benzines kerül. Ezzel a kombinációval jelentősen, 8,7 liter/100 km-re ugrik az átlagfogyasztás.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás