Hírek

2011. december 15. csütörtök, 14:22

Bemutatkozott az új Mercedes SL

A januári Detroiti Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek a Mercedes SL új generációja, melynek tömegéből 140 kilogrammot faragtak le. Nagy mennyiségben használtak alumíniumot a roadsterhez, a tető kerete magnéziumból készült.

Januárban, a Detroiti Autószalonon láthatja először a közönség a Mercedes SL új generációját, amely az R321 kódjelet kapta. Ez a Mercedes első tömeggyártású modellje, mely szinte teljes egészében alumíniumból készül, a könnyű fémet használták a multi-link első és hátsó felfüggesztésekhez is. Magnéziumkeretet kapott a keménytető, a lépések eredményeként a roadster tömege 140 kilóval csökkent, így az új SL elődjénél sportosabban viselkedik az úton.

Formailag a korábban bemutatott SLK ismerhető fel az SL-ben is, a jelenlegi generáció formatervét fejlesztették tovább a dizájnerek. Kétféle futóműbeállítással lesz kapható az autó, a választástól függetlenül alapáron jár az Agility Control Suspension rendszer, amely az útviszonyokhoz igazodva optimalizálja a hangolást. Új az elektromechanikus, sebességfüggő kormánymű is.

Kezdetben két benzinmotorral lesz kapható az SL Európában, mindkettőhöz hétfokozatú automata váltó kapcsolódik. Az SL 350 3,5 literes V6-osa 306 lóerős, legnagyobb nyomatéka 370 Nm. Noha a motor kicsit gyengébb, mint az elődben, a kisebb tömegnek és nagyobb nyomatéknak köszönhetően három tizedmásodperccel hamarabb gyorsítja százas tempóra a roadstert, 6,8 literes átlagfogyasztás mellett.

Az SL 500 a duplaturbós, 4,7 literes V8-as motort kapta, 430 lóerős teljesítménnyel és 700 Nm-es csúcsnyomatékkal. Elődjénél 12 százalékkal erősebb és 32 százalékkal nyomatékosabb, 100-as tempóra 4,6 másodperc alatt gyorsítja az SL-t. A tető 20 másodperc alatt nyílik vagy záródik, az SLK-ból ismert, Magic Sky Control elsötétíthető üvegtető az új SL-hez is rendelhető.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás