Hírek
Kondenzátoros fékrendszer a Mazdától
A Mazda kifejlesztette a világ első energia-visszatápláló fékrendszerét személyautók számára, mely kondenzátort használ. A Mazda által i-ELOOP-nak keresztelt rendszert 2012-től alkalmazzák a japán gyártó modelljeiben.
Az i-ELOOP az üzemanyag-fogyasztást valós vezetési körülmények között, gyakori gyorsítás és fékezés mellett körülbelül tíz százalékkal csökkenti. A Mazda egyedülálló energia-visszatápláló fékrendszere kondenzátort használ, amely átmeneti ideig, nagy mennyiségben képes tárolni az elektromos energiát. Az akkumulátorral szemben a kondenzátor gyorsan feltölthető és kisüthető, és hosszabb élettartamánál fogva ellenállóbb az elhasználódással szemben. Az i-ELOOP lassítás közben a jármű mozgási energiáját villamos energiává alakítja át, és ezt a klímaberendezés, az audioberendezés és számos más elektromos részegység működtetésére használja.
Az energia-visszatápláló fékrendszerek egyre népszerűbbé válnak. Ezek a jármű lassításakor villanymotort vagy generátort használnak az elektromos energia termeléséhez, ezáltal visszatáplálják a jármű mozgási energiájának egy részét. Az energia-visszatápláló fékrendszerek a hibrid járművekben általában egy nagy elektromotort és külön erre a célra szánt akkumulátort használnak.

A Mazda vizsgálta a járművek gyorsítási és lassítási mechanizmusát, és ennek eredményeként egy olyan, kifejezetten hatékony energia-visszatápláló fékrendszert fejlesztett ki, amely a jármű fékezésekor az elektromos energia jelentős hányadát gyorsan visszanyeri. A hibridekkel ellentétben a Mazda rendszerének használata esetén nincs szükség külön erre a célra szánt villanymotorra és akkumulátorra.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...