Bemutatók
Bemutató: Mercedes-Benz B-osztály - Kecskeméti
Az új B-osztály német gyártásból már idén a piacra ér, a hazai sorok jövőre indulnak.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az első, Magyarországon gyártott Mercedes a B-osztály Frankfurti Autószalonon bemutatott új generációja lesz, a termelés 2012 első negyedévében indul a kecskeméti üzemben. Rastattban már elkezdődött az összeszerelés, hisz a B értékesítése novemberben startol, a németországi tapasztalatokat Kecskeméten is felhasználják.
Formájával nem hoz hatalmas újdonságot az autó, jól beleillik az aktuális Mercedes-vonalba. Több mint 1100 órát töltött szélcsatornában, légellenállási tényezője meglepően alacsony, 0,26, az eredményben az áramvonalas külső mellett sok részlet tökéletes ítése is szerepet játszik: például az első kerekek körüli áramlásnál, a padlólemez kialakításánál és a hűtőlevegő elvezetésénél.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Egyes újdonságokat a Mercedes szabadalmaztatott is, mint például a kerékdobok légterelőjét. Elődjénél 86 mm-rel hosszabb (4359 mm), 9-cel szélesebb (1786 mm) és 43-mal alacsonyabb (1557 mm) az új B, alapja a márka MFA kódjelű új padlólemeze. Az új platform szakítást jelent azzal, a maga idejében forradalmian újnak számító szendvicsszerkezetű padlózattal, amire a kezdetektől épült nemcsak a B-, hanem az A-osztály is.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az utastér is vadonatúj, a hátsó lábtér állítólag hosszabb, mint az S-osztályban. A csomagtartó alaphelyzetében 488 l-es, de a hátsó ülést 140 mm-es síneken mozgató Easy Vario Plus rendszerrel 666 l- esre is megnövelhető, támladöntés nélkül. Újdonság az 5,8 colos, színes központi kijelző, amit felárért még nagyobbra, 7 colosra cserélnek.
Elöl McPherson a felfüggesztés, hátul új az oldalanként négy lengőkaros szerkezet. Pluszpénzért sportfutómű is rendelhető, változó karakterisztikájú lengéscsillapítókkal és közvetlenebb kormányáttétellel. Az elektromechanikus rásegítésű kormányművet újratervezték, a villanymotort a kormányoszlopba építették.
A B-osztály új, négyhengeres benzines és dízelmotorokkal, illetve friss fejlesztésű kézi- és automata váltókkal fut. A kínálat kezdetben egy-egy benzinesből és egy-egy dízelből áll. A B 180 belépőmodellben 122 LE-s (200 Nm) az 1,6-os turbós benzinmotor, az erősebb B 200 156 lovas (250 Nm). Az új négyhengeres, 1,8-as dízel a C-től az S-osztályig alkalmazott 2,2 l-es továbbfejlesztése, harmadik generációs közöscsöves befecskendezéssel, 109 és 136 LE-s változatokban (250 és 300 Nm).
Váltóból hatfokozatú kézi vagy hétsebességes, 7G-DCT duplakuplungos választható. Később valószínűleg egy szintén friss, 2,0 l-es benzines is megjelenik a kínálatban. Valamennyi változat alapáron startstopos. A biztonsági listán alapfelszerelés a radaros, ráfutásos ütközéseket megelőző rendszer adaptív fékasszisztenssel.
Értékelés
- + Szép
- - Drága
Az Autó 2011/10. számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...