Újautó
Teszt: Audi A6 3.0 TDI quattro S-Tronic - Úri muri
A nagy prémiumlimuzinok között ádáz a verseny.
Megléphet az Audi?
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A legnagyobb piacokon – Amerika, Európa, Kína – az Audi, a BMW és a Mercedes áll a prémiummodellek eladási listájának élén. Közülük főleg az Audi vitte tökélyre (sokak szerint rossz irányba) az egységes arculatot. Ha végignézünk a palettán, gyakran alig lehet megkülönböztetni az árban és méretben egyébként eléggé eltérő modelleket.
Az új A6-os is beállt ebbe a sorba, oldalról az A4-essel, hátulról az A8-assal lehet könnyen összetéveszteni, a laikus pedig még a némi egyéniséggel bíró orr felől is nehezen azonosítja. Elődjétől azonban elég markánsan különbözik, miközben méreteivel szorosan követi az eddigi szériát: tengelytávja ugyan gyarapodott (2843 helyett 2910 mm), ám a túlnyúlások csökkenésével a teljes hossz rövidült kicsit: 4915 mm a korábbi 4927-hez képest. Széltében 19 mm a többlet, s a kifutómodellnél 4 mm-rel alacsonyabb az új.
Az összeszerelési minőség az utóbbi években mindig meggyőző volt az Audinál, az A6-os is jól teljesít: a karosszéria illesztései egyenletesen keskenyek, a műanyagok, az üvegek, a lámpák beépítése precíz, ahogy egy drága autónál lennie kell. Ugyanez igaz a belső térre és a csomagtartóra is: menet közben az összes kárpitelem rezzenéstelenül ül a helyén, a részek találkozásánál szépen kidolgozottak az élek.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Egyedül a mély puffanással záródó ajtókhoz szokott "audista" csalódik, mert az immár könnyűfém nyílászárók az eddigieknél sokkal kevésbé telt hanggal csukódnak. A rengeteg aluelemmel – az ajtókon kívül a motorháztető, a csomagtérfedél, az első sárvédők és még megannyi belső merevítés is alumínium – az elődhöz képest jó 60 kilót spóroltak.
Hatalmas mennyiségű információ zúdul a sofőrre, aki temérdek kapcsolót nyomogathat maga körül, az észszerűsítési kísérletek (egy kapcsoló – több funkció) olykor, például a szellőztetésnél, zavarók, meg kell tanulni a működést. A két nagy kerek órát, a LED-es vízhőmérőt és üzemanyagműszert is magában foglaló panel közepén lévő kijelző többek között a navigáció, az audiorendszer és a fedélzeti számítógép adatait is az orrunk elé tolja.
Emellett a középső szellőzők feletti résből kibukkanó nagy "lapos tévé" jeleníti meg az infókat, remek grafikával, tükröződésmentesen. A különféle fedélzeti elektronikákat kezelő rendszert, az Audinál megszokott módon, a váltókar mögötti kapcsoló- és tekerőgomb-együttessel tudjuk működtetni.
A második sor az elsőhöz hasonlóan tágas két felnőttnek, sem a fej-, sem a lábtér nem szűk, az ülések kényelme pazar. Bár a szélesség háromszemélyes, a hosszirányban végigfutó vaskos padlómerevítés és az eleve kétszemélyes padformázás nem középsőutas-párti. A rakodóhelyek meglepően szűkek, sem a kesztyűtartó, sem a négy ajtózseb nem kényeztet az autó méretéhez illő hellyel, és még az első ülések közti kartámasz alatti dupla fenekű üreg is lapos.
Az A6-os háromféle közöscsöves turbódízellel készül, közülük kettő frissített szerkezetű 3,0 l-es V6-os – a tesztautó az erősebbikkel futott. A 245 LE-s (500 Nm) hathengeres kifinomult járáskultúrájú, alapjáraton és menet közben is vibrációk nélkül, csendesen, de hallhatóan dízelorgánummal dolgozik. A gyorsulás ülésbe préselő.
A V6-os a terhelést már 1000/perctől elviseli, és ez ellen a hétgangos, duplakuplungos, kézzel is kapcsolható S-Tronic-váltónak sincs kifogása. Dicséretes a fogyasztás: sok városi és némi autópálya-menettel, jellemzően kíméletes üzemben 8,0 l/100 km adódott. A startstop sokszor ötletszerűen állítja le a motort, s újraindításkor sem gyors, de ez automata váltóval nem gond, nincs lefulladási veszély.
Az új A6 kategóriájának talán legstabilabban viselkedő, legsportosabban vezethető tagja, szinte nem lehet lerobbantani az útról, még akkor sem, ha kanyarban eltúlzott a tempó. Ehhez a Torsen központi diffis automata összkerékhajtás is hozzájárul, amely a V6-os dízellel alaptartozék. Az új A6 motorjával, váltójával, szolgáltatásaival, kialakításával és helykínálatával egyaránt kategóriájának éltanulója. Aki nehezen viseli a kemény futóművet, válasszon ballonosabb gumikat és légrugózást.
Az Autó 2011/9. számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...