Hírek

2011. július 28. csütörtök, 00:19

Kínában fektet be a Nissan

A Dongfeng Motor Co. évi 1,27 millió autóról 2,3 millió fölé szeretné tornászni az eladásait.

A Venucia egyik tanulmánya a 2011-es Shanghaji Autószalonon

A Kínában működő Nissan vegyesvállalat, a Dongfeng Motor Co., Ltd. (DFL) a további terjeszkedés útjára lépett. Átszámítva 1,42 milliárdos beruházással a Dongfeng a jelenlegi évi 1,27 millió autóról 2,3 millió fölé szeretné tornászni az eladásait.

A következő öt év során a wuhani központú vállalat kereken 30 új gyártmányt mutat be, és új márkanév alatt (Venucia) előkészíti egy tisztán elektromos meghajtású, zéró kibocsátású autó bevezetését a kínai piacra.

A DFL 2008 májusában jelentette be 13-as terv néven a következő öt évre szóló elképzeléseit. Ebben többek közt 2012-re egymillió legyártott autót tűztek ki célul, de ezt a 2010-ben eladott 1,27 millió autós eredménnyel máris sikerült meghaladni. 2009 és 2010 között ugyanis az eladások 38 százalékkal nőttek.

Az új üzleti tervben a DFL a 2010-es rekordévhez képest egymilliós növekedést kíván elérni 2015-re. A 2,3 millió autó mai számítások szerint 10 százalékos részesedést jelentene a kínai piacon. 2012-ben kezdődhet a Venucia márka első autójának gyártása. Összesen 5 típust terveznek, az értékesítés 2015-ig évi 300 ezer darabra futhat fel.

A Venucia logójában az öt csillag a kínai zászlóra utalhat

A DFL Changzhou-ban új üzemet kíván létesíteni könnyű kisteherautók gyártására. Ezen kívül 2012 tavaszán Huaduban egy további üzem nyitja meg kapuit. Még az idén felavatják a teherautógyárat Shiyanban. A jelenlegi gyártási helyszíneket tovább bővítik, ezek közé tartozik egy második üzem építése Zhengzhou-ban.

A jelenlegi 1,2 milliós gyártókapacitást első lépésben 2012-re 1,5 millióra emelik, majd 2015-ben érnék el a 2,3 milliós célt. Szintén a tervek között szerepel új motor- és váltógyárak építése. A DFL célja az, hogy 2015-ig a termelését szinte teljes egészében helyben gyártott alkatrészekből oldhassa meg.

A Nissa a DFL 2003-as megalapítása óta van jelen komolyabb mértékben a kínai piacon. Az Infiniti luxusmárkát 2007-ben vezették be a kontinensnyi országban. A Nissan éves értékesítése 2003-ban 94 ezer darab volt. Ezzel szemben a 2010-ben Kínában eladott személy- és kisteherautóik száma elérte az egymilliót. Idén a Nissan további növekedésre, és 1,15 millió eladott autóra számít.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Oldtimer Show 2022

Május 13-15. között rendezték a XVII. oldtimer jármű kiállítást.

Can-Am Ryker 900 Rallye

A Can-Am Ryker egy roadster és egy túramotor szerelemgyereke,...

Már rendelhető a bZ4X, a Toyota első akkumulátoros elektromos modellje

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Magyarországon is bemutatkozik az MG

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás