Technika
Rovaroldók tesztje - Bogárles
A szélvédőre és a karosszériára kenődő bogarak tetemeit nehéz eltávolítani. Van segítség?
Autós szempontból a nyár egyik legkellemetlenebb hozadéka a rengeteg bogár: szétkenődnek az autón, és nem csupán a kilátást akadályozzák, a fényezést is kikezdik. Az odalapított tetemekkel az ablaktörlő és az egyszerű mosófolyadék sem tud elbánni.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Százegynéhány kilométer megtétele után meg kell állni, mert a bogármaradványoktól nem lehet kilátni. A megoldás a rovaroldó, ami autósboltban, bevásárlóközpontban és barkácsáruházban is kapható. Mi is vásároltunk hármat: egy aerosolos kiszerelésű amerikait (Cyclo Bug&Tar Clean: 990 Ft), ami fehér színű anyagot juttat a felületre, és két magyar gyártmányú pumpás folyadékot (Prelix: 795 Ft, Forest: 399 Ft).
A flakonok mindegyikére magyar nyelvű használati utasítást nyomtattak, a felhasználási javaslat is csaknem azonos: a permetet a maradványokra kell fújni, majd néhány perces várakozás után szivaccsal vagy nedves kendővel és bő vízzel le kell mosni.
Próbaképpen három felületet választottunk: egy legalább egy éve nem tisztított rendszámtáblát, egy szintén erősen szennyezett lökhárítót és egy szélvédőt. Mindhárom szernél betartottuk az előírt ajánlást: a kezelést követően a letörlést vizes ronggyal végeztük.
A használati utasítás szerint a Prelixnél 3-5, a Forestnél 2-3 percig kell a szert a folton hagyni, a Cycloé nem ennyire konkrét: a nehezen belőhető „rövid ideig” való alkalmazást javasolja. Ez utóbbiból nagy sűrűségű folyadék jön ki, még a függőleges felületről sem folyik le.
A sűrű, rózsaszínű Prelix zöme lecsöpög, de maga után hagy egy vékony filmréteget a felületen, a sárga Forest gyorsan elillan. A rendszámteszten a Prelix vitézkedett, alig lemaradva mögötte következett a Cyclo, majd a Forest. A két első szer minimális dörzsölés után eltüntette a bogármaradványokat, a sárga permetet azonban kétszer kellett a lemezre fújni, és még akkor sem lett tökéletes az eredmény. A lemezfelületen hasonlóan teljesítettek, s az üveggel sem volt probléma. Igaz, a Prelixnél és a Cyclónál elkélt egy kis dörzsölés is.
A rovaroldók tehát jók, ráadásul évekig használhatók. Mi a próba alapján a Prelixet választanánk, ez árával középütt helyezkedik el a mezőnyben, ám a legmeggyőzőbben teljesített.
Az Autó 2011/7. számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...