Újautó
Teszt: Citroën DS4 1.6 e-HDi Style - Feljebbvaló?
A Citroënnél a kategóriák főnökei a DS-jelet kapják, a C4-en tehát a DS4 uralkodik?
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A technológia fejlődésével az autóiparnak már semmi sem drága, amíg korábban a formatervezők egy görbületért késhegyre menő harcot vívtak az előállítási ár szentségét őrző technológusokkal, ma olyan íveket és üvegeket rajzolhatnak, amit régen egy tanulmányautón sem mertek volna megengedni maguknak.
Hogy a formának, akár a célszerűség rovására is az eladhatóságban micsoda szerepet szánnak, talán a legjobban szemlélteti, hogy a DS4 hátsó ajtóinak oldalablakai egy formai elképzelés áldozataivá válva, mozdíthatatlanul merevedtek a karosszériába. Ennek a héjnak persze előnyei is vannak. A legfontosabb a lemezek csűrésével-csavarásával elért lélegzetelállító megjelenés, ami ráadásul a nonszensz hátsó ablakok kivételével még célszerű is.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Nagy a tér elöl-hátul, a C4-hez képest kicsit magasabb és szélesebb, viszont rövidebb. Kényelmes a ki- és a beszállás, a vezető helye megemelt, a plafon normális magasságban feszül, a csomagtér is méretes, rossz ötlet viszont a hátsó, két személyre formázott üléspár rugalmatlansága: a csomagtér növelésére csupán a támlák dönthetők előre, és ezen a síalagút se javít sokat.
A kidolgozás makulátlan, akárcsak az alkalmazott anyagok, szebb hanggal kilincs és ajtó nem működhet, rakodóhelyből is van jócskán, de bélelésükre finomabb zörgéscsillapító felületre már nem futotta, még a hátsó ajtókon is viszonylag nagy zsebek vannak.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A 2,8 fordulatos elektromos szervokormány minden szempontból ideális. Noha szépek a műszerfalra, illetve a kormánykerékre feltett csillogó fémek, de talán, ha kevesebb lenne belőlük, az oldalszellőzőket díszítő krómtükröződések sem villognának a külső visszapillantó tükörben, és az előzést segítő fények is jobban érvényesülnének; a krómra költött pénzből holttérmentes, külső tükrökre is futotta volna.
A nyolc szeleppel olcsósított dízel, alacsonyabb fordulaton enyhe nyomatékhiányban szenved, ráadásul hatfokozatú robotizált váltóval gürizik, a hirtelen gázadáskor keletkező nyomatékhiányt váltogatásokkal próbálja megoldani, ettől az elindulások és váltások, ha nem is mindig, de olykor-olykor rángatásossá válnak. Pedig a váltó önmagában elég jó lenne: egyaránt ismeri a kézi- és az automata váltást, a kormánybillentyűkkel beavatkozva is azonnal manuálisra vált, és elég gyors is.
A mikrohibridnek becézett startstop rendszer hihetetlenül szépen, környezet- és fogyasztástudatos érzékenységgel dolgozik. A kondenzátorokkal támogatott akkumulátor az önindítót és a generátort (motorüzemre kapcsolva) használva világbajnoki gyorsasággal, három századmásodperc alatt rántja be a motort.
Az Autó 2011/7. számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...