Újautó
Tesztnapló: Volkswagen Sharan 1.4 TSI Blue Motion Comfortline - Heti rend
A népes család mellett elég sok csomagnak is jut hely. Velük is boldogul az 1,4-es motor.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Tipikus egyterű autó, rövid a motorház, könnyen egyikből a másikba alakítható az utas- és csomagtér. Ránézésre és tapintásra is kellemesek az utastéri anyagok, visszafogott a kialakítás. Puha a műszerfal és az ajtó frekventált részeinek borítása. Az ülések kényelmesek, magasságuk, deréktámaszuk szabályozható.
Sok a pakolóhely. Hosszan nyújtózik a szélvédő, és vele az oszlopok. Hátul elég vaskos az oszlop. A középkonzol széles, a gombok kiosztása hagyományos, magától értetődő. A középső sor mindhárom ülése 44 cm széles, lapjuk kicsit rövid és keskeny, az utasok alatt sík a padlózat. A harmadik sor ülései felárasak.
Leghátul is megfelelő a fej fölötti távolság, sőt a padlótól is normális a magasság, az ülés lapja viszont rövid. Ennek ellenére több ez, mint holmi gyerekülés. Akár a kiemelésük, akár az ülésdarabok raktéri padlóba hajtása pofonegyszerű. Azonos síkba fekszik a középső és a jobb első ülés támlája, így még 3 m hosszú csomagot is be lehet pakolni a hatalmassá növelt raktérbe. A hátsó ajtó magasra nyílik, a küszöb alacsony.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A kis motor lendületesen és csöndesen képes mozgatni a nagy autót . A startstop rendszer a kuplung kinyomására gyorsan újraéleszti. A takarékosságot szolgálja a műszerfali kapcsolásjavasló szimbólum is. Mutatója 2000-es fordulatnál rendre felkapcsolást kér, de türelmesen kivár, ha erőteljes gyorsítást érzékel. Akkor is nyugodt, 1200/min táján, amikor már a visszakapcsolás volna időszerű.
A jelzésnek megfelelő felkapcsoláskor alacsonyra esik a fordulat, az autó erőtlen, de nem rángat. Ez 1500/min körül már nem is kellemetlen, így városban negyedik fokozatban is lehet közlekedni. A hatfokozatú váltó könnyen jár. Hosszúak a fokozatok, 1000/min fordulatszámon hatodikban 51 km/h a sebesség. Dinamikus gyorsításhoz viszont vissza kell kapcsolni, és 3200/min körül kezdődik az erődemonstráció.
A vezetőülés magasából jól kilátni, az oszlopok előre keveset zavarnak. Könnyen kezelhető, informatív a 2,9 fordulatú, elektromos rásegítésű kormány. A gáz- és a fékpedál között nagy a szintkülönbség. A motor elinduláskor olykor vergődik, emelkedőn akár hajlamos a lefulladásra. Finoman rugózva gördül az autó, jó kanyarkövető, a kereszthibákat közvetíti. A nagy oldalfelülettel vigyázni kell, bele-belekap az oldalszél. Hasznos segítő az elektronikus kézifék.
A hét üléssel a Comfortline az alapszint. Kellemesen vezethető, a legtöbb autós igényének bőven megfelelhet az 1,4-es motor. Nem sportos, mégis ha kell, elég erőteljes és beosztó. A nagy teret népesebb családok sokoldalúan hasznosíthatják. Jól jöhet a gazdag kényelmi és biztonsági felszerelés.
Az Autó 2011/6. számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...