Újautó
Teszt: Kia Picanto 1.0 LX Cool - Hosszúlépés
Méreteiben keveset, tulajdonságaiban sokat fejlődött a Kia-mini.
Megjósolható, hogy hamarosan megnő az igény a városi miniautókra. Az ok egyszerű: drága az üzemanyag, és sűrű a forgalom. E két tényező nem lenne elég, ha a törpék olyanok lennének, mint 8-10 éve. Műszaki tartalomban, komfortban és elérhető felszereltségben azonban ma már alig találunk különbséget a legkisebbek és az eggyel vagy kettővel nagyobb méretosztályú autók között.
A Kia Picanto jó eséllyel szerez olyan vevőket, akik korábban nagyobb gépet hajtottak. 3595 mm-es, elődjét 6 cm-rel felülmúló hosszával nem nő túl kategóriáján, ám az utastérben alig lehet érezni a törpeséget. A méretes első ajtók széles utat nyitnak, kényelmes a beülés.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A szövetkárpit egyszerű, és strapabírónak tűnik. Ebben az osztályban nem jellemző a puha műanyag, itt sem érdemes keresni, ám a műszerpult és az oldalajtók felülete szemre tetszetős, igényesebbnek tűnik, mint amilyen valójában. A kissé komor fekete-szürke színkombinációt ezüstös kormánybetéttel és a műszerfal derekán végigfutó csíkkal oldották fel.
A kezelőszervek logikus rendben sorakoznak, semmit sem kell keresgélni. Hagyományos középkonzol helyett hatalmas üreget tettek a váltókar elé. Praktikus, mert a rengeteg kacat mellett belefér két félliteres palack, és nem szűkíti a vezető lábterét.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A külső méretek miatt a csomagtartó kompromisszum, bár 200 literével osztályában a legnagyobbak közé tartozik. A felnyitott ötödik ajtó alá 170 cm-es ember fér csak be, és a 75 centi magas küszöb mögött mélyen van a padló. A tér síkokkal határolt, alul defektjavító készletet találunk, pótkereket rendelni sem lehet.
Egyliteres és 1,2-es benzinesek alkotják a motorválasztékot, tesztautónkban a nagyobb sikerre számító kisebbik dolgozott. A háromhengeres, vadonatúj, teljesen könynyűfém erőgép két vezértengelyes, változó vezérlésű, hengerenkénti négyszelepes. Hatásosan elszigetelték, az utastérből és kívülről is alig van hangja. A bejáratós tesztautó fogyasztása 6,2 l/100 km volt.
Kuplungja női lábakhoz illően könnyű. Menet közben a szélzaj sem tolakodó, zavaró viszont a 165/60 R14-es Kumho Solus gumik felől érkező permanens morgás, ami elnyom minden egyéb mechanikai zajt. Ebben a kategóriában általános módon elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros a futómű.
A Picanto szegmensében egyelőre nincs sok konkurens, nagyot szakíthat, aki jó árral lép piacra. A legolcsóbb Kia 2,399 millió forint, a klímás Cool 200 ezer pluszt jelent. Ez utóbbihoz diszkontáron, 100 000 forintért, most bevezetéskor pedig ingyen kaphatók a kényelmi kiegészítők, így a fordulatszámmérő, állítható magasságú vezetőülés, elektromos első ablakemelők, négy hangszórós, MP3-at játszó gyári rádió, USB- és iPod-csatlakozó, színre fújt külső tükör és ajtókilincs. Ezen az áron a spórolósok között is sikerre viheti a 7 év garanciával kínált Picantó.
Az Autó 2011/6. számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...