Hírek

2011. május 23. hétfő, 02:11

Ősszel frissül az Opel Zafira Tourer

Az ülések ki- vagy átszerelése nélkül maximális kihasználhatóságot ígér az Opel Zafira. A Flex7 ülésrendszert az új változatban ismét jelentősen továbbfejlesztették.

Opel Zafira Tourer

A szeptemberi frankfurti autószalonon lesz az új Opel Zafira Tourer világpremierje. A modell négy hónappal ezt megelőzően hivatalos képeken mutatkozik be. A teljesen átdolgozott Flex7 ülésrendszerrel a kompakt egyterű harmadik generációja új dimenzióba helyezi a belső tér kihasználhatóságát.

Az 1999-es piaci bevezetésekor az Opel Zafira volt a kategóriája első hétülésese, és az integrált flexibilis belső tér azonnal feladta a leckét a többi gyártónak. A gyakorlatban ez annyit tett, hogy elmarad a harmadik sor üléseinek kiszerelése és máshol tárolása, mert azok a helyükön összecsukva eltüntethetők.

Ebből is lesz földgázas változat

Azóta az Opel az első és második generációval 2,2 millió Zafirát adott el Európában. A márka egyterű-választéka az Agilától (3,74 méteres hosszúság), a Meriván (4,29 m) és a Zafirán (4,47 m) át a Zafira Tourerig (4,66 m) tart.

Az új Zafira Tourer megtartja a jellegzetessé vált képességét, hogy a harmadik üléssor teljesen eltüntethető a csomagtér padlójában. A Flex7 ülésrendszer továbbfejlesztéseként a második üléssor is teljesen átalakul. Az egybefüggő üléspárna helyett itt három különálló ülés található, amelyek vízszintesbe állíthatók, és ezzel lapos rakodóhely alakul ki. Az ülések egymástól függetlenül 210 millimétert tudnak hosszanti irányban elcsúszni.

Az opcionális "lounge" ülésrendszerrel a második sor utasai nagyvonalú, felső kategóriás limuzint idéző helykínálatot találnak. A középső ülés támlája a szélső utasok könyöktámaszává alakítható. A külső ülések ezen kívül 70 milliméterrel tovább, 280 milliméterrel tolhatók el, illetve 50 milliméterrel az utastér középvonala felé siklanak.

Az utasülések hossz- és keresztirányú eltolása elsőosztályú komfortot kínál, és ezáltal az autó egy guruló nappali érzetét kelti. Ötüléses változatban 710 literes csomagtartót kínál, 65 literrel többet az aktuális modellnél. A második sor üléseinek ledöntésével kialakuló legnagyobb lehetséges rakodótér 1860 litert tesz ki, ami 40 literes növekedést jelent.

Az ősszel induló eladások kezdetén az Opel Zafira Tourer három, 110, 130 és 165 lóerős változatban kapja meg az Astrából és Insigniából ismert 2.0 CDTI-Common-Rail turbódízel motort. Ezen kívül két rendkívül hatékony 1.4-es turbós benzines érkezik 120 és 140 lóerős teljesítménnyel.

Az őszi indulás után nem sokkal bővül a motorpaletta egy még takarékosabb ecoFLEX modellel. Ehhez gyárilag földgázos és autógázos változatok társulnak. Pár hónappal később érkeznek a teljesítményskála felső végének motorjai. Ezek a benzines motorok tejesen új fejlesztés eredményei lesznek.

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

Új IVECO T-WAY, az off-road haszonjármű

Az Iveco kiegészíti Iveco Way nehézgépjármű sorozatát új off-road...

Itthon az új Lexus NX: itt a plug-in hibrid hajtás!

A márka legfontosabb modelljéből - 2014 óta - több...

Szeptembertől érkezik a Kia EV6 Magyarországra

Megtapogathattuk, beleülhettünk a Kia első tisztán elektromos hajtásra tervezett...

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás