Hírek

2011. május 21. szombat, 01:39

Veteránkorba ért a Volkswagen Santana

Kínában a Santana 3000 és a luxuskivitelű Santana Vista mind a mai napig nagy darabszámban készül.

A 30 éves életkor elérésével az idén hivatalosan is veteránautónak számít a Volkswagen Santana. Az első példányok a veteránvizsga után OT-s rendszámot kaphatnak.

Európában még a hazai (német) piacon is ritka holló volt a típus, elismerésre méltó viszont a többi kontinensen befutott karrierje. Kínában a Santana 3000 és a luxuskivitelű Santana Vista mind a mai napig nagy darabszámban készül.

Santana: Került króm az ablakokra

A VW Santana 1981-ben a korabeli kettes Passat lépcsőshátú változataként került piacra. A cél az volt vele, hogy a magasabb komfortkínálatával olyan ügyfeleket is elérjen, akik nem akartak 5 ajtós ferdehátú vagy kombi Passatot vezetni.

Ezt a megkülönböztetést szolgálta az új név is. A Passattól való különbözőség jeleként kezdetben csak magasabb felszereltségű CL és GL változatokban árusították, a második évtől volt kapható az LX, GX és CX. A luxusfelszereltséget kínáló Santana GX már-már a felső kategória küszöbét jelentette a VW kínálatán belül.

A hűtőrács és a fényszórók eltérő formája utalt a finom távolságtartásra a Passattól. Az ablakokat keretező krómszegélyből is több jutott rá. Európában 1,3 és 2,1 liter közötti lökettérfogatú, 55-től 115 lóerőig terjedő teljesítményű négy és öthengeres motorokkal jött ki a Santana.

Volkswagen Santana (1981)

A Volkswagen 1985-ben hagyott fel az eltérő nevekkel. Spanyolország kivételével a Santanát onnantól lépcsőshátú Passatként árusították. Az ezzel egyidejű Passat-ráncfelvarrásba a Santanát is bevonták. Sok országban igen keresett a klasszikus, külön csomagtartós limuzin. Így esett, hogy a Santanából nemzetközi slágertermék lett.

Különösen Kínában, ahol 1983 óta gyártja a típust a Shanghai Volkswagen, a VW és a Shanghai Automotive Industry Corporation közös vállalata. A mai napig több mint 3,6 millió kínai Santana készült. Az eredeti változatot követte a Santana 2000, a Santana 3000 és a Santana Vista.

A típust nem csak Németországban és Kínában, hanem Japánban, Brazíliában, Mexikóban, Argentínában, Namíbiában, Dél-Afrikában és Belgiumban is gyártották a 80-as években.

Valódi világautó lett belőle, és távoli kontinensek utcaképének része lett. Miközben Kínában frissen gyártott változat kapható belőle, a megmaradt eredeti európai példányok lassan gyűjteményekben kötnek ki.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

Új IVECO T-WAY, az off-road haszonjármű

Az Iveco kiegészíti Iveco Way nehézgépjármű sorozatát új off-road...

Itthon az új Lexus NX: itt a plug-in hibrid hajtás!

A márka legfontosabb modelljéből - 2014 óta - több...

Szeptembertől érkezik a Kia EV6 Magyarországra

Megtapogathattuk, beleülhettünk a Kia első tisztán elektromos hajtásra tervezett...

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás