Hírek
Veteránkorba ért a Volkswagen Santana
Kínában a Santana 3000 és a luxuskivitelű Santana Vista mind a mai napig nagy darabszámban készül.
A 30 éves életkor elérésével az idén hivatalosan is veteránautónak számít a Volkswagen Santana. Az első példányok a veteránvizsga után OT-s rendszámot kaphatnak.
Európában még a hazai (német) piacon is ritka holló volt a típus, elismerésre méltó viszont a többi kontinensen befutott karrierje. Kínában a Santana 3000 és a luxuskivitelű Santana Vista mind a mai napig nagy darabszámban készül.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A VW Santana 1981-ben a korabeli kettes Passat lépcsőshátú változataként került piacra. A cél az volt vele, hogy a magasabb komfortkínálatával olyan ügyfeleket is elérjen, akik nem akartak 5 ajtós ferdehátú vagy kombi Passatot vezetni.
Ezt a megkülönböztetést szolgálta az új név is. A Passattól való különbözőség jeleként kezdetben csak magasabb felszereltségű CL és GL változatokban árusították, a második évtől volt kapható az LX, GX és CX. A luxusfelszereltséget kínáló Santana GX már-már a felső kategória küszöbét jelentette a VW kínálatán belül.
A hűtőrács és a fényszórók eltérő formája utalt a finom távolságtartásra a Passattól. Az ablakokat keretező krómszegélyből is több jutott rá. Európában 1,3 és 2,1 liter közötti lökettérfogatú, 55-től 115 lóerőig terjedő teljesítményű négy és öthengeres motorokkal jött ki a Santana.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Volkswagen 1985-ben hagyott fel az eltérő nevekkel. Spanyolország kivételével a Santanát onnantól lépcsőshátú Passatként árusították. Az ezzel egyidejű Passat-ráncfelvarrásba a Santanát is bevonták. Sok országban igen keresett a klasszikus, külön csomagtartós limuzin. Így esett, hogy a Santanából nemzetközi slágertermék lett.
Különösen Kínában, ahol 1983 óta gyártja a típust a Shanghai Volkswagen, a VW és a Shanghai Automotive Industry Corporation közös vállalata. A mai napig több mint 3,6 millió kínai Santana készült. Az eredeti változatot követte a Santana 2000, a Santana 3000 és a Santana Vista.
A típust nem csak Németországban és Kínában, hanem Japánban, Brazíliában, Mexikóban, Argentínában, Namíbiában, Dél-Afrikában és Belgiumban is gyártották a 80-as években.
Valódi világautó lett belőle, és távoli kontinensek utcaképének része lett. Miközben Kínában frissen gyártott változat kapható belőle, a megmaradt eredeti európai példányok lassan gyűjteményekben kötnek ki.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...