Hírek
A dízelnél is takarékosabb a Toyota Prius
A Strassbourgban tesztelt plug-in Priusok a napi ingázást sok esetben tisztán elektromos meghajtással letudják.
A Toyota nyilvánosságra hozta az első néhány Prius Plug-in Hybrid egy évvel ezelőtt Strassbourgban kezdődött tesztprogramjának előzetes eredményeit. A hétköznapi forgalomban megtett utak adataiból kitűnik, hogy a plug-in technológiával az elektromos meghajtás nagyobb arányban kap szerepet, miközben a használhatóság sem romlik. A károsanyag-kibocsátás és a zajszennyezés ugyanakkor jelentősen csökken.
70 darab plug-in Priust teszteltek az elmúlt év során 30 strassbourgi közintézménynél és magánvállalatnál. A járművek összesen 145 töltőállomásra kapcsolódhatnak. Ebből 75-öt a partnerintézmények területén, 43-at a felhasználók otthonaiban, 19-et nyilvános parkolókban, nyolcat pedig a nyílt utcán állítottak fel.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A programban részt vevő plug-in Priusok egy év alatt átlagosan 19 ezer kilométert tettek meg. Ezek az autók igy jelentősen többet futnak, mint az átlagos francia autó évi 13 ezer kilométere. Az üzemanyag-megtakarítás 40 százalék volt a hasonló kategóriájú dízelautókhoz képest.
A plug-in Priussal tisztán elektromos meghajtással megtehető 20 kilométeres távolság elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy fedezze a napi ingázások nagy részét. Az átlagos út hosszúsága 13,9 kilométeresre adódott.
A legtöbb tesztelő minden egyes nap töltötte az autó akkumulátorait. Az összes alkalom 96 százalékában a saját töltőállomásokat használták, elsősorban a munkahelyeken. A csúcsidő a munkába érkezés után, reggel nyolc órakor volt, illetve este 7kor, a hazatérés után.
A 27 nyilvános töltőállomás használata ugyanakkor elenyésző volt, az ingyen biztosított áram és a kedvező parkolóhelyek ellenére. A gyakorlati teszt résztvevőinek kérdőíves felméréséből kiderül, hogy a jövőben érdemes jobban propagálni a nyilvános töltőhelyek koordinátáit, illetve a használat pontos mikéntjét.
A következő két évben a Toyota, a francia elektromos szolgáltató EDF és Strassbourg városa a rendszer javításán dolgozik, és gyűjti a részvevők további hasznos meglátásait. Például módot keresnek arra, hogyan lehetne a csúcsidőben, egyszerre való töltést időben széthúzni. A töltések naplózásán is javítani akarnak, illetve felhívják a figyelmet a nyilvános töltőállomásokra.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...