Hírek
Putyin kipróbálta a Lada Grantát
Az orosz miniszterelnök szerint a tekintélyes méretű csomagtartóba kényelmesen befér két zsák krumpli.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Vlagyimir Putyin orosz miniszterelnök szerdán Togliattiban, a VAZ autógyár tesztpályáján próbálta ki a decembertől gyártásba kerülő új modellt. Putyin az orosz mérnöki unió kongresszusára érkezett a Volga-parti autóvárosba, de előtte elfogadta Igor Komarov, a VAZ elnökének meghívását az új Granta szemrevételezésére.
A Lada Granta a VAZ saját fejlesztése, és a kocka Ladák és a Samara utódának szánják. A négyajtós szedán gyártása 2012-ben kezdődik, de az első 150 példány idén ősszel elkészül. Alapkivitelben 220 ezer rubelbe (1,47 millió forintba) kerül majd, míg az erősebb változatért 300 ezer rubelt (2 millió forintot) kérnek.
Putyin az autószemlén kedvenc öltözékében volt, sportzakót, pólót és sötét napszemüveget viselt. Komarovval együtt a kamerák kereszttüzében járták körbe az autót, kipróbálták a hátsó üléseket, majd Putyin magabiztosan ült a vezetőülésbe.
A motor beindítása nem bizonyult egyszerűnek, a miniszterelnökön ugyanis kifogott az elektronikus gázpedál. Később Putyin az újságíróknak elmondta, hogy rossz szokása a gázra lépni indítózás közben, ezt pedig a jelek szerint rosszul viseli az elektronika.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az ötödik próbálkozásra életre kelt a motor, és tettek egy próbakört. Putyin úgy vélte, alig van különbség a Lada Kalinához képest, de a személyes kedvence mégis az utóbbi, mert az jobban reagál a gázra és a kormánymozdulatokra.
"Nézzék mekkora a csomagtartó, olyan nagy, hogy beférne ide két zsák krumpli is" – mondta közvetlen stílusban az őt fényképező újságíróknak a kormányfő. "A VAZ főnöke úgy mondta, hogy ez az olcsóbbik változat. Jó autó ez, összességében tetszett" – idézik Putyint a sajtóeseményről beszámoló hivatalos orosz kormányzati oldalakon.
Az orosz miniszterelnök szívesen mutatja hazafias beállítottságát orosz autókat vezetve, sőt mitöbb vásárolva. Tavaly nyáron a Csita és Habarovszk közötti Amur autóút 2165 kilométeres szakaszának felavatása alkalmából négynapos túrára vitt egy citromsárga Kalinát. Korábban azzal keltett világszerte feltűnést, hogy egy terepszínű Nivát vett magának.
Az AvtoVAZ 2010-ben ismét nyereséges volt, miután súlyos visszaesést szenvedett el, majd állami mentőövre szorult a 2008-2009-es pénzügyi válságban. A vállalat volt a legnagyobb nyertese az orosz állami roncsprogramnak, amely 10 évnél idősebb autók lecserélését támogatta orosz földön gyártott új autóra. 2011 első négy hónapjában az oroszok 176410 Ladát vásároltak.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...