Bemutatók
Menetpróba: Hyundai i40 - Részt kér
A középkategóriás újdonságtól a Hyundai teljesen új vásárlókört és további erős presztízsjavulást vár.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Hyundai a Sonata utódjától többet vár, mint az az egyszerű modellváltástól megszokott. Az amúgy sikeres előd ugyanis elsősorban az amerikai és koreai piacra készült, ám annak ellenére, hogy nem sok köze van az öreg kontinenshez, nem szerepelt rosszul.
Az új változat azonban kifejezetten az európai piacra épít, noha maradt a Sonata név is, bár elsősorban csak Amerikának és Dél-Koreának, a két karosszéria annyira különbözik, mintha semmi közük nem lenne egymáshoz, és a műszaki paraméterekben is vannak különbségek. Pedig a gyártás a dél-koreai Namyangban marad, és a forma is onnan jön, igaz, az európai dizájnfőnök, a német Thomas Buerkle átdolgozta.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A sikerhez a kombival kezdenek először, mi is ezt próbálhattuk ki, viszonylag korán, hiszen a gyártás áprilisban indulhat, és a nemzetközi sajtónak csak június végén mutatják be, a négyajtóst egyelőre még dugdossák, majd októberben ér a piacra. A futó előszériás darabok jó minőséget mutatnak.
A próbált változatok, az erősebb (136 LE) 1,7-es dízel keményebb rugózással és kisebb kerekekkel, míg az új és legerősebb motoros (177 LE) 2,0 literes, mindkét szelepsorának vezérlését változtatgató, közvetlen befecskendezéses benzines nagyobb, 20 colos kerekeken és lágyabbra hangolt rugózáson gördült. Mindkét verzió csendesen, jól szigetelten, őszinte kanyarodási tulajdonságokkal gurul, az elektromechanikus kormány is kellemesen, ideális áttétellel és középre találási képességgel mozog.
Lényegesen több felszereltséget koncentrál alapáron, mint konkurensei, és a rendelhető extrák sora legalább olyan hosszú és kifinomult lesz, mint azoké. Az önálló beparkolás, az elektromos kézifék, az adaptív sebességtartó, a holttér, illetve sávelhagyást figyelő és korrigáló elektronika éppúgy felköltözhet a fedélzetre, mint az Infiniti hangzó, a kulcs nélküli használat, a hátsó ülésszellőzés, a két első térdzsák, a fűtött kormány és sok egyéb más.
A forma, a minőség, a sok felszerelés és persze a háromszor 5-ös garancia meg a 30 napos visszavásárlási ajánlat nemcsak a privát vevőknek, hanem a flottavásárlóknak is jó csali.
Az Autó 2011/5. számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...