Újautó
Teszt: Ford Focus 1.6 SCTI Titanium - Az osztályharc éleződik
Új motorral, új karosszériával végre megjelent az új Focus.
Jók az esélyei.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Bár teljesen más, mint az elődje, a rokonság letagadhatatlan. A méretek, az arányok alig változtak, a karosszéria azonban némiképp metszettebb és bonyolultabb, mint a korábbi Focusé. Álltában is sebességet mutat, és többnyire nemet a karosszérialakatosnak, aki egyengetési céllal kalapácsot akarna ráemelni. Az illesztési hézagok keskenyek, az ajtócsukódás hangja rövid zenemű.
A belső kiképzése is gondos munkát tükröz. Elég jók az anyagok, a formatervezők pedig hosszan munkálkodhattak azon, hogy valamivel megragadják a figyelmet. Az élek mellett döntöttek. A puhán burkolt műszerfal tagolt, szinte zegzugos, a hosszú építmény lekerekített éllel néz az utasokra. Néha meg is érinti őket: a formai játék miatt túltengő bútorzatba könnyű beverni a lábat. A középkonzol tekintélyes, gombsora elsőre rémisztő, másodjára nem is olyan rejtélyes, harmadjára áttekinthető, és jó eséllyel meg is találja a kéz a kívánt gombot, kapcsolót.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A kesztyűzseb kicsi, a többi tároló megfelelő méretű. A középkonzol az ugyancsak széles és magas kardánboxban folytatódik, az építmény nemcsak a vezető és a mellette utazó között tart illő távolságot, de zavarhatja a gázt nyomó lábat, és korlátozhatja a sofőr mellett utazó lábterét is. Elég vaskosak az elülső ülések, oldaltartásuk sportosan erős, a lapjuk szolidan puha, hosszú úton is kényelmes az utazás bennük. Az oldalfalak közelében ereszkedik a tető, a sok burkolás kissé babusgatón, kissé tolakodón fonja körül az elöl utazókat, noha a mért adatok szerint is a kategóriában megszokott jó értéket mutat az utastér szélessége és magassága.
Az indítógomb megnyomására szólal meg a csupa könnyűfém, közvetlen befecskendezéses, mindkét szelepsorán változó vezérlésű turbós benzinmotor. Teljesen új 1,6-os erőforrás, EcoBoost néven takarékosságot és teljesítményt ígér egyszerre. Hangja kellemesen duruzsol, gyorsításkor is moderált. Alacsony, 1400 körüli fordulaton is elvan, 1500 fölött már életre kel, hamarosan kiteljesedik, az emelkedőn is érezhetően gyorsít, 2100 fölött pedig erővel mozgatja az autót. Az autópályán 130-nál 2700-on áll a fordulatszámláló.
Az Autó 2011/5. számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...