Hírek

2011. május 2. hétfő, 01:57

20 éve készült el az utolsó Trabant

A szabadság lázában a legtöbb keletnémet nyugati használt autóra cserélte le a rossz emlékeket idéző korábbi kedvencét.

Trabantok Berlinben

Egy autó sem jelképezi úgy a keleti szocialista rendszerek összeomlását, mint a Trabant. A minimálautó évtizedekig a hiánygazdaság slágercikke volt, Kelet-Németországban az átlagpolgár az autóigénylés leadásától számítva 10-18 évet várhatott rá.

A nyolcvanas évek közepén 8500 keletnémet márka és 10 éves türelmes várakozás kellett az keleti népautóhoz jutáshoz. Ilyen körülmények között nem csoda, hogy a pár éves Trabantok simán a hivatalos újkori ár fölött cseréltek gazdát.

Az utolsó Trabant búcsúztatása

A német egység után fél évig húzta még a gyár: Zwickauban 1991. április 30-án gördült le a szalagról az utolsó Trabant. Ez a rózsaszín kombi jelenleg a zwickaui August-Horch múzeumban látható. 1957 és 1991 között összesen több mint 3 millió Trabant készült.

A szabadság lázában a legtöbb keletnémet nyugati használt autóra cserélte le a rossz emlékeket idéző, vagy csak simán égőnek tartott korábbi kedvencét. Akkoriban szabadulni akartak mindentől, ami a régi rendszert idézte. Sokan tudnának arról mesélni, hogyan szórták ki a raktárakban tárolt új alkatrészeket is, amelyek bizony mára egy vagyont érnének.

Mostanra ugyanis a kétütemű kisautó keleten és nyugaton egyaránt keresett kultuszautónak számít. Míg a rendszerváltás idején Németországban egy láda sörért szinte új állapotú Trabantot dobtak az ember után, most már a használható példányokért 2-3 ezer eurót is elkérnek.

A német utakon összesen több mint 33 ezer darab Trabant fut még, ráadásul ezek többsége a fővárosban és a nyugati tartományokban talált megértő gazdára. Paradox módon az utóbbi években az össznémet DDR-nosztalgiához a Magyarországon mindvégig fennmaradt Trabant-populáció, és a rájuk épült pótalkatrész-gyártás jelentős segítséget tudott adni.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás