Hírek

2011. május 1. vasárnap, 02:31

A Saab Kínába követheti a Volvót

Eric Geers, a Saab szóvivője a svéd rádióban arról számolt be, hogy több lehetséges kínai befektetővel kapcsolatban állnak.

Ezekben a napokban minden korábbinál rosszabbul áll a szénája a svéd Saab autógyárnak. A közel 20 évvel ezelőtti GM általi felvásárlás óta a Trollhättanban székelő cég veszteséget veszteségre halmoz. A helyzet a holland Spyker Cars sportautógyártó tulajdonossá válása óta tovább romlott.

Saab

A lehetetlen helyzetért persze nem a svédek tehetők felelőssé, hanem a GM vezetői által Detroitból diktált lelketlen építőkocka-elv, amely a nagy hagyományokkal bíró svéd márka autóiból kiirtott minden karizmát. Új modellekkel és a törzsközönsége visszatérő bizalmával a Saab újra felpöröghet, feltéve természetesen, hogy rövid időn belül nem megy végleg csődbe.

Kereken három hét óta állnak a gyártószalagok Trollhättanban, mert a cég nem tudott fizetni a beszállítóknak, és azok így nem küldenek alkatrészeket. Eric Geers, a Saab szóvivője a svéd rádióban arról számolt be, hogy több érdeklődővel állnak kapcsolatban, mégpedig Kínából.

Ez annyit jelenthet, hogy a cég a Volvo nyomdokaiba léphet, amelyet a Ford annak idején a kínai Geely autógyártó kezébe adott. Az új gazdánál rendkívül sikeres a Volvo, miközben a Ford alatt ugyanúgy senyvedett, ahogy a Saab tette a GM alatt.

A Saab minden erőfeszítése mostanáig az orosz milliárdos Vlagyimir Antonovra összpontosult, aki milliókkal akarja megtámogatni a céget. A feltőkésítésre viszont még rá kell bólintania a svéd hatóságoknak és az Európai Beruházási Banknak (EIB).

Az amerikaiak az eladás során Antonov mindenfajta részesedésből való kizárását szabták feltételül, ugyanis az orosz pénzember szerintük maffiakörökkel áll kapcsolatban. A kínaiak beszállása, vagy akár egyedüli tulajdonossá válása ilyen háttér mellett valóban a Saab megmentését jelentheti.

Nem igazán húzogathatja az orrát senki, látva a Volvo eredményeit és új fejlesztéseit. A külföldi befektetők nélkül mára mindkét tiszteletreméltó svéd vállalat eltűnt volna a süllyesztőben, és a nemzetközi autópiac két fontos szereplővel volna szegényebb.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Bemutatkozik a Hangos Az Autó

Bemutatkozik a Hangos Az Autó, kiadónk podcast adása. Érdekli,...

Munkába állt az első elektromos Renault Trucks D

Az akkumulátoros elektromos járműveket már Európa-szerte alkalmazzák a városi...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest immár 32 tagú zsűrije a tisztán elektromos...

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

Ecobest Challenge 2021, Electrified by Vinfast

Az Autobest idén is megrendezte Spanyolországban a nagy villanyautó-tesztjét.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás