Hírek

2011. április 18. hétfő, 01:40

A Skoda és a Volkswagen 20 éve

Míg a kezdeti évben egyetlen modelljük volt, jelenleg a paletta öt autótípust tartalmaz.

Április 16-án volt a huszadik évfordulója a Skoda és a legnagyobb európai autóipari konszern, a VW együttműködésének. A Volkswagenbe való betagozódással a szárnyas nyilat viselő cseh autók világszerte elismertté váltak.

A döntés akkoriban igen nagy ellenkezést keltett Csehországban. Gyakorlatilag politikai öngyilkosság volt, ismerte el a dpa hírügynökségnek Petr Pithart akkori cseh miniszterelnök. Azt vágták akkoriban a fejéhez, hogy elkótyavetyélte az állami vagyont.

A Fabia R2 ralliváltozata

Hogy ne fokozzák még jobban a felzúdulást, titokban kellett tartaniuk, hogy Carl Hahn, a VW igazgatóságának akkori elnöke szudétanémet felmenőkkel rendelkezik. A VW mellett az volt a legfontosabb érv, hogy a másik kérő, a francia Renault kebelén belül megszűnt volna a Skoda, mint önálló márka, jelentette ki Pithart.

Húsz évvel később a sikerek igazolják a miniszterelnök akkori merész döntését. 2005 novemberében jelentették be, hogy elkészült a Volkswagen-korszak ötmilliomodik Skodája, éppen amennyit a cég az azt megelőző 85 év alatt gyártott. 2010-ben 762 600 Skoda készült, az idén pedig a milliós álomhatár áttörésében bíznak.

1991 óta a Volkswagen védőernyője alatt a Skoda világszerte megnégyszerezte eladásait. Míg a kezdeti évben egyetlen modelljük volt, jelenleg a paletta öt autótípust tartalmaz. A Mlada Boleslavból származó egyre jobb modelleknek viszont egyre kevésbé lelkesen tapsolnak a VW-konszern központjában.

A Skoda ugyanis elcsaklizta a Volkswagen saját eladásainak egy részét, ahelyett hogy az olcsó kategóriában tarolt volna. Most új modellekkel jelennek meg a piacon, amelyek távolabb esnek a VW-től, és inkább a Dacia felé mozognak.

Mára a Mlada Boleslavból származó autóknak a világpiacon kell bizonyítaniuk. Winfried Vahland, a Skoda igazgatóságának elnöke a nagy múltra visszatekintő márka eladásainak orosz, indiai és kínai felfuttatását akarja elérni.

A cseh feltalálók és tervezőmérnökök már a hőskorban sokat tettek az autózás elterjedéséért. Már a legelső Volkswagen Bogarakban egy sor cseh szabadalmat használtak, emlékeztetett Carl Hahn. Az egykori VW-vezér, akinek édesapja a csehországi Nove Hradyban született, pénteken Prágában vehette át a cseh szenátus ezüst emlékérmét.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás