Hírek
A japán autóipar is megsínyli a katasztrófát
A Toyota, illetve leányvállalatai, a Daihatsu és a Hino Motors legkorábban szerdán indulnak újra.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Japán északkeleti részén történt földrengések és a pusztító szökőár lakosságon túl az ország autóiparát is fenyegeti. Több autómárka gyáraiban napok óta állnak a szerelőszalagok, ezen kívül az általános tőzsdei pánikhangulatban esnek a részvényeik.
Így a világ legnagyobb autógyártója, a Toyota papírjai a múlt hét péntekéhez képest 8,5 százalékkal érnek kevesebbet. A Toyota, illetve leányvállalatai, a Daihatsu és a Hino Motors leállították az üzemeiket, és legkorábban szerdán indulnak újra.
A hivatalos jelentések szerint erre azért van szükség, hogy az alkalmazottak gondoskodhassanak a családjuk biztonságáról. Csak az elmúlt három napi állás miatt kereken 40 ezer japán autóval kevesebb készült.
Az ipar önmegtartóztatása részben kormányzati nyomásra történik, hiszen az egész országban spórolni kell az elektromos energiával. Ezen kívül a világ harmadik legnagyobb gazdaságában a külföldiek számára különösnek tűnik az erős nemzeti felelősségtudat.
Ezen kívül azt sem szabad elfelejteni, hogy most üt vissza a Just-In-Time (a megfelelő pillanatban) beszállítási rendszer, amely az alkatrészeket és alapanyagokat csak a felhasználás előtt közvetlenül fogadja a gyárakban.
A földrengések és az árvíz számos beszállító gyárat megrongált vagy tönkretett, és a folyamatos szállítási lánc megszakadt. Ebből az okból az Isuzu péntekig tartó szünetet jelentett be, és ehhez a Honda és a Nissan is csatlakozott.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...