Hírek

2011. február 17. csütörtök, 02:05

Nyolcvan éves az elsőkerékhajtás

A motorkerékpár-motorú DKW F1 az 1931-es berlini autókiállításon mutatkozott be.

Az Audi egyik elődmárkája, a DKW 1931-ben a berlini autókiállításon mutatta be az F1 elnevezésű modelljét. Ez volt a világon a legelső, nagy szériában gyártott elsőkerékhajtású autó.

A DKW standja, IAA Berlin 1931

1928 augusztusában vette át Jörgen Skafte Rasmussen, a DKW alapítója a zwickaui Audi Werke AG többségi tulajdonrészét. Rasmussen a forgalom felfutását remélte a vezetése mellett kifejlesztett nyolchengeres motortól, amit így már a nagy Audikba is be lehetett építeni.

De az erős amerikai konkurencia és a világgazdasági válság hatására a cég 1929 végétől egyre súlyosabb pénzügyi csávába került. Gyorsan piacképes terméket kellett elővarázsolni, hogy egyáltalán fennmaradhasson a vállalat.

1930 októberében Rasmussen egy teljesen új kisautó gyors kifejlesztése mellett döntött. A főbb jellemzői: a DKW-motorkerékpárból kölcsönzött kétütemű, vízhűtéses, kéthengeres motor, elsőkerékhajtás és könnyű acélkarosszéria. A tervek elkészítésére Rasmussen legfeljebb hat hetet szánt.

A projekt sikeres volt, alig egy hónappal később az első DKW-Frontwagen már tesztútra indult. 600 köbcentiből 15 lóerős teljesítményt csalogatott elő, így tudott óránként 75 kilométeres sebességet elérni.

1931 februárjában mutatkozott be a DKW F1 a berlini IAA-n, majd gyorsan felfutottak az eladások. Különböző változataiban az Autó Union termelésének nagyobbik részét adta, és a gyártás 1942-es leállításáig hozzávetőlegesen 270 ezer darab készült belőle az Audi-gyárban.

A DKW-Frontwagen jelentette Nyugat-Németországban az Auto Union háború utáni újjáépítésének alapjait is. Az ingolstadti és düsseldorfi gyáregységekben 1949 és 1966 között összesen 887 ezer DKW személyautó készült, mielőtt a teljes termelést 1965 nyarán átállították az akkor bemutatott Audi-családra.

Az utolsó DKW márkájú személygépkocsi a tengerentúlon gördült le a gyártószalagról. Argentinában és Brazíliában az Auto Union licencgyártásnak köszönhetően egészen 1968-ig készült belőlük.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás