Hírek

2011. február 9. szerda, 00:26

Korábban jön az új Tiguan

A ráncfelvarrással megkapja a márka új arcának szánt frontrészt, amelyet Walter de’Silva főtervező a Golf VI-tal indított útjára.

Az egységes frontrész: de hiszen ez egy Golf-SUV

A Volkswagen előrehozza több héttel a Tiguan modellváltását. Eredetileg az év második felében tervezték lecserélni a kifutó változatot, de az a vártál jobban fogyott, és gyakorlatilag hiánycikké vált. Mindez annak ellenére történt, hogy egy ideje ismert volt a ráncfelvarrás terve. A Tiguan átdolgozott változatára várakozók annak örülhetnek, hogy az árak várhatóan alig fognak változni.

Hosszabb ideje a Tiguan egyike a legkeresettebb Volkswageneknek. A legnagyobb darabszámot felvevő piacok az EU mellett Oroszország, az USA, Kína, Brazília és Ausztrália. Európa szerte a kompakt SUV-ok szegmensében tavaly 12 százalék volt a részesedése. 2007 ősze óta világszerte 572 ezer Tiguan talált gazdára.

Kívülről tekintve az új Tiguan megkapja a márka új arcának szánt frontrészt, amelyet Walter de’Silva főtervező a Golf VI-tal indított útjára. Ez annyit tesz, hogy a különös gúvadó szemű fényszórók sokkal sarkosabbá válnak. Köztük krómcsíkokkal feldobott fekete keret húzódik. A markáns megjelenésről LED-es nappali fény gondoskodik.

Hátul minimális a változás

Ezzel a Tiguan elölről csaknem úgy fest, mint egy zsugorított Tuareg, vagy mint egy Golf-SUV. Hátul a változtatások gyakorlatilag a szintén szögletesebb, átlátszó búrájú lámpákra szorítkoznak. Az utastérben is kevés változás történt, de itt sok panaszra amúgy sem volt ok. A minőséginek tűnő középkonzolon a váltókar elé startgomb került. A műszereken apró módosítások történtek.

A motortérben is található néhány komolyabb változás. A teljes motorpalettát lefedő start-stop rendszer kerül a Tiguanba, ezzel tovább csökkentve az átlagfogyasztást. A környezetvédelem és az Euró 6-os emissziós értékek teljesítése érdekében a dízelek egy részébe szelektív katalitikus redukción alapuló (SCR) katalizátor kerül

Az erősebb változatok alapfelszeretségként négykerékhajtást kapnak, a kisebb motoroknál ezt extraként lehet rendelni. A legtöbb esetben feláras a hétsebességes kétkuplungos (DSG) váltó, amely valamennyit tud segíteni a fogyasztás további csökkentésében is. Itthon a Tiguan jelenlegi legolcsóbb változata az 1.4-es TSI, 7,7 milliós listaárral.

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás