Hírek
Új dízelmotor a Miniknek
A kétliteres dízelmotort minden modellváltozat megkapja, tehát a Cabrio, a Clubman és a Countryman is.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A 2011-es modellév két fontos újdonságot hoz a Minik számára. Egyrészt a BMW-hez tartozó modellcsalád új, az eddiginél jóval erősebb dízelmotort kap. Másrészt felveszik a kesztyűt Citroën DS-sel szemben, és nagyobb segítséget adnak az autó külalakjának egyedi kialakításában.
A franciák a DS3-at kimondottan a Mini konkurenciájának szánták, és eddig sosem látott portfóliót kínálnak hozzá a különféle fényezési, design- és kárpitváltozatokból. A Mini is új színváltozatokkal és kárpitokkal próbál lépést tartani.
Választhatók a festésre grafikák, illetve a felnikre díszítő karikák. A márciusi genfi autókiállításon a "Reef Blue metallic" színben készülő Clubman Hampton különszérián mutatják be a tetőkárpittól a pedálokig terjedő egyedi lehetőségeket.
A Mini új öngyulladó motorja kétliteres lökettérfogatból 143 lóerőt hoz ki. A legnagyobb 305 newtonméteres forgatónyomaték percenkénti 1750 fordulatnál jelentkezik, és igen széles fordulattartományban közel állandó értéken marad.
A menetteljesítményekre így nincsen panasz, a Mini SD (a gyengébb D változat továbbra is a kínálatban lesz) 8,1 másodperc alatt gyorsul százra, és szükség esetén eléri az óránként 215 kilométeres sebességet. A kétliteres dízelmotort minden modellváltozat megkapja, tehát a Cabrio, a Clubman és a Countryman is.
A fogyasztás a karosszériától függően 4,3 és 4,9 liter dízelolaj száz kilométerenként. Az SD alapkivitelben hatsebességes kéziváltót kap, de felár ellenében kérhető lesz hozzá hatfokozatú automata.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...