Újautó
Teszt: Nissan Micra 1.2 Tekna - Kitaposott
Nem követi a méretnövelési trendet a háromhengeres motorral
kínált városi Nissan.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A hagyományos, nagy tömegeknek eladható méretkategóriákból (a piac igényeit meghallva és sikeresen meglovagolva) egy kivétellel teljesen visszavonult a Nissan. Ez az egy a kisautók szegmense, ahol ultrakonzervatív módon most is majdnem akkora (azaz néhány felhizlalt konkurens mellett szinte mininek ható) autót gyárt, mint 29 éve, amikor a Micra első szériáját kigurította a közönség elé.
A vadonatúj padlólemezre állított Micra 3780 mm-es hosszával a ma kapható modellek között a legkisebb, 1675 mm-es szélességével csak a Fabiát előzi meg, 2450 mm-es tengelytávja egyedül a Swifténél nagyobb. Mindez a hétköznapokban nem jelent különösebb hátrányt.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Közvetlen elődjéhez viszonyítva uniformizáltabb karosszériája elöl kényelmes beszállást megengedő, nagyra nyíló ajtókat kapott. A helykínálatra nem lehet panasz az első sorban, a középkonzolt is helytakarékosra formázták. A karos magasságállítóval felszerelt vezetőülés viszont nem túl kényelmes: rövid az ülőlapja, oldaltartása minimális, hiányzik az állítható deréktámasz.
Az ajtó textilbetéteit leszámítva mindenütt kopogósan kemény műanyag van, a csúcskivitelű tesztautó világos betétei oldják a komor szürkeséget. Nem találkoztunk pontatlanul illesztett kárpitelemmel, igénytelen részletmegoldással, ám menet közben néha neszezés hallatszott a műszerfal felől.
Alaphelyzetben 265 l a megtölthető raktérkapacitás (54 l-rel több, mint a Swifté), a hátsó üléseket osztottan, lapostul előre lehet buktatni, a végtérfogat 605 l. Kár, hogy az ajtó nem nyílik elég magasra, s hogy viszonylag mélyre kell leereszteni a poggyászt.
A Micra egyelőre egyféle benzinmotorral kapható, dízelt nem is terveznek hozzá. Az 1,2 literes, négy helyett most már csupán háromhengeres benzines legfontosabb paraméterei: 80 LE (6000/perc) és 110 Nm (4000/perc). Mivel a Micra üresen nincs 1 tonna, nem kínlódik benne a motor, amely pörgetve már-már dinamikusnak mondható. 1600/perc fordulattól elvan, 2500 körül kezd jól húzni.
Az új Micra népes konkurensmezőnyben versenyez, ahol az ár is fontos szempont a választásnál. Az ötajtósként kapható modell alapára kifejezetten kedvező, 2 789 000 forint (a 2010-es modellévűekre vonatkozó bevezetőár 2 589 000), és a rendelhető extrák listája sem rövid.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...