Újautó

2011. február 4. péntek, 02:00

Teszt: Nissan Micra 1.2 Tekna - Kitaposott

Nem követi a méretnövelési trendet a háromhengeres motorral
kínált városi Nissan.

Előre jó a kilátás, külső tükrei nem aszferikusak, de jó képet adnak.

A ha­gyo­má­nyos, nagy tö­me­gek­nek el­ad­ha­tó mé­ret­ka­te­gó­ri­ák­ból (a pi­ac igé­nye­it meg­hall­va és si­ke­re­sen meg­lo­va­gol­va) egy ki­vé­tel­lel tel­je­sen vis­­sza­vo­nult a Nis­san. Ez az egy a kis­au­tók szeg­men­se, ahol ult­ra­kon­zer­va­tív mó­don most is majd­nem ak­ko­ra (az­az né­hány fel­hiz­lalt kon­ku­rens mel­lett szin­te mi­ni­nek ha­tó) au­tót gyárt, mint 29 éve, ami­kor a Micra el­ső szé­ri­á­ját ki­gu­rí­tot­ta a kö­zön­ség elé.

A vadonatúj padlólemezre állított Micra 3780 mm-es hosszával a ma kapható modellek között a legkisebb, 1675 mm-es szélességével csak a Fabiát előzi meg, 2450 mm-es tengelytávja egyedül a Swifténél nagyobb. Mindez a hétköznapokban nem jelent különösebb hátrányt.

170–175 cm-es magasságú ember fér be a felnyitott ajtó alá

Közvetlen elődjéhez viszonyítva uniformizáltabb karosszériája elöl kényelmes beszállást megengedő, nagyra nyíló ajtókat kapott. A helykínálatra nem lehet panasz az első sorban, a középkonzolt is helytakarékosra formázták. A karos magasságállítóval felszerelt vezetőülés viszont nem túl kényelmes: rövid az ülőlapja, oldaltartása minimális, hiányzik az állítható deréktámasz.

Az ajtó textilbetéteit leszámítva mindenütt kopogósan kemény műanyag van, a csúcskivitelű tesztautó világos betétei oldják a komor szürkeséget. Nem találkoztunk pontatlanul illesztett kárpitelemmel, igénytelen részletmegoldással, ám menet közben néha neszezés hallatszott a műszerfal felől.

Alaphelyzetben 265 l a megtölthető raktérkapacitás (54 l-rel több, mint a Swifté), a hátsó üléseket osztottan, lapostul előre lehet buktatni, a végtérfogat 605 l. Kár, hogy az ajtó nem nyílik elég magasra, s hogy viszonylag mélyre kell leereszteni a poggyászt.

A Micra egyelőre egyféle benzinmotorral kapható, dízelt nem is terveznek hozzá. Az 1,2 literes, négy helyett most már csupán háromhengeres benzines legfontosabb paraméterei: 80 LE (6000/perc) és 110 Nm (4000/perc). Mivel a Micra üresen nincs 1 tonna, nem kínlódik benne a motor, amely pörgetve már-már dinamikusnak mondható. 1600/perc fordulattól elvan, 2500 körül kezd jól húzni.

Az új Micra népes konkurensmezőnyben versenyez, ahol az ár is fontos szempont a választásnál. Az ötajtósként kapható modell alapára kifejezetten kedvező, 2 789 000 forint (a 2010-es modellévűekre vonatkozó bevezetőár 2 589 000), és a rendelhető extrák listája sem rövid.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás