Hírek

2011. január 28. péntek, 01:56

Újabb nagy Toyota és Lexus visszahívás

A tömítetlenség minimális benzin kiszivárgásához, és az utastérben benzinszag kialakulásához vezethet. Magyarországon a visszahívás 925 Avensist és 79 Lexus IS250-t érint.

Az üzemanyag-vezeték lehetséges tömítetlensége miatt a Toyota világszerte ismét kereken 1,6 millió autót hív vissza átvizsgálásra. Ez elsőre elég hajmeresztően hangzik, és út mellett lángoló autók képzetét kelti, de valójában meglehetősen ártalmatlan hibáról van szó.

Az adott motortípusokkal minde­gyik karosszériaváltozat érintett

A tömítetlenség minimális benzin kiszivárgásához, és az utastérben benzinszag kialakulásához vezethet. Magyarországon a visszahívás 925 Avensist és 79 Lexus IS250-t érint. Egész Európában kereken 135 ezer autóról van szó. A tulajdonosokat írásban értesítik, és kérik, hogy vegyék fel a kapcsolatot a márkához tartozó szervizekkel.

A lehetséges meghibásodás oka, hogy ingadozik a tankba töltött benzin klórtartalma. Ez vezethet odáig, hogy a benzinvezeték, vagy a nagynyomású üzemanyag-szivattyú visszacsapó szelepének tömítőgyűrűje rideggé válik.

Visszahívják a Lexus IS 250-et

Világszerte a 2.0 és 2,4 literes közvetlen befecskendezéses benzines Avensiseket kell visszahívni, amelyek 2000. júliusa és 2008. szeptembere között gördültek le a gyártószalagról. Szintén érintett a Lexus IS 250, amelynél az üzemanyagrendszer nyomásérzékelőjét ellenőrzik, illetve állítják be újra.

A Toyota az akcióval azonnal reagál a felmerült problémákra, amelyet néhány ügyfele jelzett. Világszerte kereken 110 Toyota-vásárló reklamált a cégnél az utastérben terjengő benzinszag miatt. A világ legnagyobb autógyártója közleményében úgy fogalmazott, hogy a Toyota-vásárlók joggal várják el a magas minőséget. A járművek hibátlan működésével kapcsolatos bármely kétely esetén a Toyota vállalja a felelősséget és mindegyik érintett autót visszarendeli a szervizekbe.

A japán márkát kritikus szemmel figyelők szerint ezek a fejlemények annak jelei lehetnek, hogy a Toyota bizonyos minőségi problémákon nem tud úrrá lenni. Azt sem szabad viszont elfelejteni, hogy az ilyen anyaghibák váratlanul jelentkeznek. A visszahívási akciók pedig az autógyártók számára nem éppen a tréfa szinonimái: rendkívül költségesek, és legtöbbször ártanak a márka imázsának.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás