Hírek

2011. január 28. péntek, 01:56

Újabb nagy Toyota és Lexus visszahívás

A tömítetlenség minimális benzin kiszivárgásához, és az utastérben benzinszag kialakulásához vezethet. Magyarországon a visszahívás 925 Avensist és 79 Lexus IS250-t érint.

Az üzemanyag-vezeték lehetséges tömítetlensége miatt a Toyota világszerte ismét kereken 1,6 millió autót hív vissza átvizsgálásra. Ez elsőre elég hajmeresztően hangzik, és út mellett lángoló autók képzetét kelti, de valójában meglehetősen ártalmatlan hibáról van szó.

Az adott motortípusokkal minde­gyik karosszériaváltozat érintett

A tömítetlenség minimális benzin kiszivárgásához, és az utastérben benzinszag kialakulásához vezethet. Magyarországon a visszahívás 925 Avensist és 79 Lexus IS250-t érint. Egész Európában kereken 135 ezer autóról van szó. A tulajdonosokat írásban értesítik, és kérik, hogy vegyék fel a kapcsolatot a márkához tartozó szervizekkel.

A lehetséges meghibásodás oka, hogy ingadozik a tankba töltött benzin klórtartalma. Ez vezethet odáig, hogy a benzinvezeték, vagy a nagynyomású üzemanyag-szivattyú visszacsapó szelepének tömítőgyűrűje rideggé válik.

Visszahívják a Lexus IS 250-et

Világszerte a 2.0 és 2,4 literes közvetlen befecskendezéses benzines Avensiseket kell visszahívni, amelyek 2000. júliusa és 2008. szeptembere között gördültek le a gyártószalagról. Szintén érintett a Lexus IS 250, amelynél az üzemanyagrendszer nyomásérzékelőjét ellenőrzik, illetve állítják be újra.

A Toyota az akcióval azonnal reagál a felmerült problémákra, amelyet néhány ügyfele jelzett. Világszerte kereken 110 Toyota-vásárló reklamált a cégnél az utastérben terjengő benzinszag miatt. A világ legnagyobb autógyártója közleményében úgy fogalmazott, hogy a Toyota-vásárlók joggal várják el a magas minőséget. A járművek hibátlan működésével kapcsolatos bármely kétely esetén a Toyota vállalja a felelősséget és mindegyik érintett autót visszarendeli a szervizekbe.

A japán márkát kritikus szemmel figyelők szerint ezek a fejlemények annak jelei lehetnek, hogy a Toyota bizonyos minőségi problémákon nem tud úrrá lenni. Azt sem szabad viszont elfelejteni, hogy az ilyen anyaghibák váratlanul jelentkeznek. A visszahívási akciók pedig az autógyártók számára nem éppen a tréfa szinonimái: rendkívül költségesek, és legtöbbször ártanak a márka imázsának.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás