Hírek

2011. január 25. kedd, 00:01

207 lóerős a Citroën DS3 Racing

Az exkluzív sportmodell legnagyobb sebessége 235 kilométer óránként, a nulláról százra gyorsuláshoz alig 6,5 másodpercre van szüksége.

Fekete-narancs…

A francia Citroën profilja a márka alapítása óta folyamatosan a magas komfortszintről és a jövőbe mutató technológiáról szólt. A legendás felső-kategóriás DS inspirálta a DS-sorozat újjáélesztését, viszont nem a manapság divatos retró, hanem inkább egyfajta antiretró-stílusban. Most a DS-sorozatra hárul a feladat, hogy erősítse a márka sportos képét. Az első lépést a tavalyi genfi szalonon megmutatott DS3 teszi meg.

A cégcsoporton belül működő Citroën Racing versenyrészleg ennek érdekében újabb lóerőket varázsolt elő az 1.6-literes turbómotorból, amely már most is a legerősebb DS3-at hajtotta. A névleges teljesítmény ennek során 156-ról tekintélyes 207 lóerőre nőtt. A legnagyobb nyomaték 240-ről 275 Nm-re emelkedett, és szélesebb fordulatszám-tartományban használható ki.

…és fehér-szürke fényezés

A dugattyúkat, turbófeltöltőt és a motorvezérlést érintő módosítások nyomán a menetteljesítmények szintén figyelemre méltóak. A csúcssebesség 235 kilométer óránként, a nulláról százra gyorsuláshoz alig 6,5 másodpercre van szükség.

A futóművet hozzáigazították a többletteljesítményhez. Ennek során 30 mm-rel lejjebb ültették az autót, valamint nagyobb fékeket és 18-as felniken gördülő szélesebb abroncsokat kapott. Az alacsony súlypontnak és alig 1165 kilogrammos önsúlynak köszönhetően az útra tapad, de mégis agilisan viselkedik a DS3 Racing.

A Citroën a modellsorozat csúcsváltozatát szeretné exkluzív, viszonylag alacsony példányszámon tartani, évente így alig kétezer darab készül belőle. A kis francia méregzsák kétféle fényezéssel, fekete-narancs illetve fehér-szürke színkombinációban lesz kapható.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás