Hírek

2011. január 17. hétfő, 21:13

Japánban elrajtolt az új Toyota Yaris

A japán autógyártó a hazai piacon már leleplezte az utódmodellt, Európa őszig várhat.

Morcos frontrész

2011-ben modelfrissítés vár a Toyota Yarisra. A hazájában Vitz néven forgalmazott autó új formájában december vége óta kapható a japán kereskedőknél. Az új Yaris mindenekelőtt a tovább javított helykínálatával és csökkentett fogyasztásával tűnik ki.

A formatervezés terén sem lehet oka panaszra a harmadik generációs Yarisnak. Jelentős lépés, hogy elhagyták a kerekded formákat, és ismét élek és vonalak határolják az autót. Az új Yaris morcosra nyilazott frontrésszel és markáns fényszórókkal pillant a világba.

A belpiacos kivitel már rója az utakat Japánban

Az övvonal meredeken emelkedik, a hátsó kerékívek szélesre terpesztenek. Ennek ellenére a légellenállási együtthatót (cW-érték) sikerült 0,285-re leszorítani.

Hosszában a Toyota Yaris csaknem tíz centiméterrel, 3,89 méterre nyúlt meg. A belső térben helyet foglalók ebből 35 milliméteres helynövekedést észlelhetnek. Az újjászabott ülések a korábbihoz képest szélesebb határok közötti állítást tesznek lehetővé.

Mindez hozzájárul ahhoz, hogy a hátul ülők lábtere jelentősen növekedni tudott. Szintén bővült a csomagtér, amelynek még a padlólemezét is lejjebb süllyesztették. A hátsó ülés megosztva dönthető előre.

Japánban a megújult kis Toyotát háromféle, 1.0, 1.3 és 1.5 literes motorral kínálják. Ezen kívül választható négykerék-meghajtású és fokozatmentes CVT-váltós kivitel. A várakozások szerint Japánban még az idén lesz hibrid változata az új Yarisnak.

A biztonsági felszereltséghez tartoznak az első, oldalsó és függönylégzsákok, blokkolásgátló, valamint az első ülések aktív fejtámlái. Az európai kivitel pontos motorválasztéka és felszereltsége a szeptemberi frankfurti autószalonon derülhet ki.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás