Bemutatók
Bemutató: Renault Latitude - Palettaszélesítés
Amennyire extravagánsnak számított a Renault nagyautója, a Vel Satis, annyira konzervatív a Latitude.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Noha a hazai piacról már három éve hiányzik, a Vel Satis gyártását csak tavaly nyáron fújta le a Renault. Addig sem számított nagy sikernek a szokatlan, egyterűs karosszériájú, sok technikai csemegét rejtő, hibátlan törésteszt-eredményű, ám kissé drága, mindössze 62 201 példányban elkelt ötajtós.
A korábbi koncepciót teljes mértékben sutba vágva most a koreai Samsung SM5 alapjaira állította négyajtós nagyautóját a Renault. A koreaiak adják a gyártást is. A Vel Satis futurisztikus formáját a Latitude a lehető leghagyományosabb, négyajtós karosszériával feledteti.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A részletek jellegzetesen renault-sak, de a köntös alól egyértelműen kikandikálnak a keleti alapok. Utóbbiak persze nem rosszak, de a formából hiányzik a márka modelljeire jellemző egyéniség. Méreteivel (4,9×1,83×1,48 m) a Vel Satisnál 3 cm-rel hoszszabb, de 3-mal keskenyebb és 6-tal alacsonyabb, a Lagunát pedig hosszban 29,2, széltében 2,2, magasságban 3,8 cm-rel növi túl. Míg dimenzióival egyértelműen nagyautós, pozicionálása alapján inkább méretes felső-középkategóriásnak ígérik.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az első ülések elektromos állíthatósága és opciós (két színből választható) bőrkárpitozása nem kuriózum, ellenben a szabályozható intenzitású masszírozás az. A hátsó sor a kategóriától megszokottan kétszemélyesre formázott, a középső padlódudor nem túl nagy, viszont a háromzónás légkondi vezérlését és légbefújóját is magába záró középső műanyag box jelentősen szűkíti a középső lábteret, a jócskán hátravitt ülés és a kupésan lejtő tetőív miatt pedig a fejtér is csupán 180 cm-es testmagasságig elegendő.
A Latitude kormányműve fogasléces, szervója a négyhengeres motoroknál elektromechanikus, a V6-osnál hidraulikus. Egyetlen (2,0 l, 140 LE) benzinmotorja hagyományos szívócső-befecskendezésű, ám E85-kompatibilis. Dízeljei között a 2,0 l-es dCi 150 és 175 lóerős, az erősebbik automata váltóval is szerepel, a 240 lóerős 3,0 V6 dCi csakis azzal kapható, összkerékhajtás nincs. Az automaták hagyományos bolygóművesek, finoman, de a mai élvonalbeli egységekhez mérten kissé lomhán kapcsolnak.
Az Autó 2010/11. számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...