Újautó
Tesztnapló: Toyota Auris HSD Sol - Spór
Hibriddel tért vissza az alsó-középkategóriába a Toyota. Az első generációs Prius után most az Aurison a sor.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Mint valami szakszervezeti tüntetésen, itt toljuk magunk előtt az autópályán a nagy kékkel keretezett Toyota- emblémát, felette a gépháztetőn a cég hatalmas matricái: Full Hybrid, Hybrid Synergy Drive.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Szelíd műsor ez, látott már a sztráda meg az előttünk bóklászó autó visszapillantó tükrébe meredő szem fenyegetőbb márkajelzést és hűtőrácsot is. Így néz ki, amikor a vadságot környezetvédelmi előnyökre, takarékos üzemre cserélik le, igaz, az Auris tud olyan tempót is diktálni, hogy az elöljáró félrehúzódva utat adjon.
Egy biztos, kényelmesen utazunk az ízléses beltérben, a műanyagok kicsit kemények, különösen az ajtók szegélyén, de minőségükön nincs mit kifogásolni. A műszersild is karcsún puha: az ujjnyomás hamar kemény felületbe ütközik.
Tizenhárom év gyártás után a hibrid letisztult a Toyotánál, a működési séma folyamatábrája a fő helyről, a termetes érintőképernyős kijelzőről a kilométeróra közepébe húzódott vissza, és csak nehezen csalható elő, hogy mi folyik a szuperbonyolult rendszerben, ezzel mintegy egyértelműen jelezve, hogy a Toyotánál a hibrid már magától értetődő megoldás.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A bal oldali nagy műszer mutatója a visszatáplálás, töltés mezejéről indulva a gazdaságosság skáláján át a nagy fogyasztást jelző teljesítményen (power) tetőzik, a közepében a benzinóra, ami erős fényben a folyamatábrához hasonlóan nem olvasható.
Az 1,8-as, nem teljesítményre, hanem gazdaságosságra hangolt (Atkinson-ciklusban forgó) hengerenkénti négyszelepes, változó vezérléses motor különleges bolygóműrendszeren keresztül kapcsolódik a motorként is munkát vállaló generátorhoz és a villanymotorhoz, s ez a bolygómű játssza el a fokozatmentes automata sebességváltó szerepét.
A rendszer összes eleme gyönyörűen működik együtt a gyorsítás, a lötyögés és a tempó periódusaiban, illetve minden választható üzemmódban: tisztán elektromos, gazdaságos és sportos. Mi több, a sebességtartó automatika bekapcsolásával is szabályozgat a tisztán benzines és az elektromotorral kombinált üzem között. Normális vezetéssel az akkumulátor soha nem ürül ki, génjeiből jön a teljesen néma startstop üzemmód.
Az Autó 2010/11. számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...