Hírek
2011 döntő éve lesz az Opelnek
Az üzemi tanácsok sokat várnak az Adam Opel GmbH részványtársasággá alakulásától. A formális lépésre január első hetében kerülhet sor.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az Opel üzemi tanácsa sorsdöntő évnek tartja 2011-et. Világossá fog váni, hogy vajon megérte-e a sok szenvedés az átszervezésekkel, jelentette ki pénteken Rüsselsheimban Klaus Franz, az Opel-dolgozók üzemi tanácsainak elnöke.
Az Opelnek brutális erővel kell tolnia az Európán kívüli exportot, hogy a többi gyártóhoz hasonlóan profitálhasson például az ázsiai piac felfutásából. Ezen kívül meg kell erősíteni a megroggyant márkaimidzset, és ki kell egészíteni a modellkínálatot. Az Opel jelenléte szinte teljes egészében Európára korlátozódik, és 2010 során kereken egymillió autót adnak el.
Nick Reilly, az Opel vezérigazgatója erre az évre 1,4 milliárd eurós veszteséggel számol. 2011-re már nullszaldót vár, de az átalakítások miatt mínusz félmilliárd euró lesz a pénzügyi eredmény. 2012-től azonban teljesen profitábilis lesz a cég működése, ígérte Reilly.
Klaus Franz igen sokat vár az Adam Opel GmbH részvénytársasággá alakulásától. A formális lépésre január első hetében kerülhet sor. Az Opel 2004-ig Rt.-ként működött, de aztán az amerikai anyavállalat, a GM európai regionális márkává fokozta le. 2004 óta lejtőre kerültek, panaszolta Franz. Az átalakulás jelképes lépés ugyan, de az önállóság magasabb fokát biztosítja.
Az üzemi tanácsok elnöke az átalakítást tette a dolgozói hozzájárulások egyik feltételévé. Az egyezség szerint a dolgozók 2014-ig a bérük egy részéről lemondanak. Január 1-én első alkalommal fognak ebből az alapból 265 millió eurót egy tartalékszámlára átutalni. A megállapodások előrehaladtával juthat az Opel a pénzhez.
A milliárdos veszteség ellenére az üzlet jobban ment, mint azt a szanálási tervek előre vetítették, hangsúlyozta Klaus Franz. Eredetileg erre az évre még 2,2 milliárd eurós veszteségről volt szó. Az eladások 105 ezerrel haladják meg a tervet, a leépítés viszont kisebb volt az eredetileg gondoltnál.
Az Opel bejelentette, hogy az európai 48000 munkahelyből 8000 megszűnik. A vállalat ezt a számot azóta még nem pontosította. Annyit lehet azonban tudni, hogy az antwerpeni gyár bezárásával 5200 alkalmazottat küldtek el. 300 állás szűnt meg Kaiserslauternben, 1200 Bochumban. Ezzel egyidőben viszont Rüsselsheimban 250 új mérnököt vettek fel.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...