Bemutatók
Bemutató: Peugeot 508 - Átment hídba
A Peugeot egy huszárvágással két kategóriát olvasztott egybe. A 407-est leváltó 508 egyelõre a 607-est is pótolja.
Bemutató
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az 508-as kigördítésével nem egyszerűen új modell jelenik meg az utakon, a karosszériadivat egyik diktátora most stílust vált. Nem pusztán arról van szó, hogy vége a nagy szájú korszaknak, új karaktert adva az autók címerének, a hűtőrácsnak, moderálva a szupermodern karoszszériavonalakat konzervatív, mégis nagyon mai és főképpen ízlésesen elegáns, proccszűrt megjelenést kreáltak a Peugeot-nak. Ezzel az elképzeléssel jól lovagolja meg az egyszerre bemutatott – a gyár szerint, de valójában is – latinos négyajtós és kombikarosszériát.
Az európai és a kínai piacra is szánt páros méretei a 407-eshez képest is feljebb csúsztak (a tengelytáv 9,2 centivel lett hoszszabb), ezzel a hátsó hely látványosan emelkedett. A hátsó túlnyúlás emelésével a csomagtartó is tágult, miközben a tömeget – azonos motorokat figyelembe véve – 35 kg-mal csökkentették, de hoszszabb is lett (a szedán 10,1, a kombi 4,8 cm-rel), és már-már hihetetlenül jó alaktényezőjűre (szedán cw: 0,25, kombi: 0,26) sikálták. Ezek a beavatkozások – szintén a gyár szerint – nemcsak a környezetszennyezésnek és a fogyasztásnak, a dinamikának és a tömegcsökkenés ellenére a biztonságnak is jót tettek.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A belsőt hasonlóan, kétségkívül hivalkodást kerülően alakították, egyenesen folytatva azt a nagyon finom elképzelést, amit a 308-assal indítottak el, a barokk oltárdíszeket a templomban hagyva. A kivitel makulátlan. A felszereltség lépést tart a jelleggel. A légkondicionáló például négyzónás, kulcs nélküli beszállás és indítás, derékmasszás a vezetőülésben, vetítős (head-up) kijelző navigációval vagy JBL hangrendszer a szereltségtől függően elérhető.
A motorválasztékban négy részecskeszűrős dízel szerepel (1,6 l e-HDi: 122 LE/82 kW, 2,0 l HDi: 140 LE/103 kW, 2,0 l HDi: 163 LE/120 kW, 2,2 HDi: 204 LE 150 kW (204 LE), 5 és 6 fokozatú kézi-, illetve 6 fokozatú robotizált és automata váltóval. Az e-HDi-nek startstop rendszerrel és a 6 fokozatú robotizált váltóval a vegyes fogyasztása mindössze 4,4 l/100 km, a
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
CO2-kibocsátása csupán 144 g/km, a későbbiekben ezeket az értékeket 4,2 l/100 km-re és 110 g/km-re szorítják le. A két benzinest (1,6 l VTi: 120 LE/88 kW, 1,6 l THP 156/115 kW) 6 fokozatú kézi-, robot- és automata váltókkal párosítják.
A 408-as padlólemezére tett 508-as első McPhersonjai teljesen újak, a hátsó felfüggesztések öszszetettek, a sportosabb GT-n elöl kettős keresztlengőkarokhoz kötötték a kerekeket. Ezt a változatot hajtja majd a méretcsökkentés jegyében a 2,2 HDi, ami 450 Nm-es nyomatékával a V6-os 2,7-est váltja le. A hatfokozatú automatához csavarozott motor különlegessége a titánlapátos turbó, és CO2-kibocsátása a V6-osénál (223 g/ km) alacsonyabb, 150 g/km. Az 508 az első kerekeket dízel-, a hátsót elektromotorral hajtó, 200 lovas (CO2 99 g/km!) hibridváltozatban is megjelenik 2012-ben.
Bővebben Az Autó 2010/11. számában olvashat a cikk témájáról!
Videó
Bővebben Az Autó 2010/11. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...