Bemutatók
Bemutató: Citroën C4 - Családegyesítő
Az új C4 könnyebb a korábbinál, és csak ötajtós karosszériával jön.
A Citroën palettája alaposan átalakult az elmúlt négy évben, egy kivétellel az összes kategóriában kirukkoltak újdonságokkal. Az alsó-középkategória kimaradt; eddig. Az új C4-es a C5 és a C3 formavilágát viszi tovább. A karosszéria felépítésében nincs semmi különös, klasszikus ferdehátú, csupa acél szerkezet. Csak ez van, és nem is lesz más, se kombi, se háromajtós.
Az elődhöz képest 5 centit nőtt a hossz (4330 mm), kettőt a szélesség (1790 mm) és hármat a magasság (1490 mm). A tengelytáv változatlan (2608 mm), mert a padlólemez is a régi. Előre McPherson-futóművet, hátra új csatolt lengőkarost tettek, a kormányszervo elektrohidraulikus, és valamennyi változat féke négytárcsás. A csomagtartó alaphelyzetében több mint 50 l-rel nagyobb az eddiginél (408 l), ezzel európai versenytársait mind megelőzi a C4.
A karosszéria acélanyagának nagy részét újrahasznosításból nyerik,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
a 200 kilónyi műanyag 15 százaléka környezetbarát; ennek 40 százaléka természetes eredetű, a többi újrafeldolgozott.
A C4 utastere teljesen átalakult, legszembetűnőbb változás, hogy a fix középrészű kormány helyére hagyományos költözött; csak ezzel a változtatással 3,5 kilót spóroltak. A tömegcsökkenés egyébként a teljes autóra vonatkoztatva (kiviteltől függően) nagyjából 90 kg. A karosszéria tetejét és az ajtókat lézerrel hegesztik, a keréktárcsák speciális, Flow Forming-eljárással (azaz úgynevezett fémfolyatással) készülnek.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A három kerek órából álló, változtatható háttérfényű műszercsoport, a klímaközpont, a navigáció és a rádió integrált egysége teljesen átszabta a jórészt puha műanyagokból építkező műszerfalat. Újak a masszív oldaltartású első ülések, s különleges az ülések között végighúzódó konzol kialakítása is. Ez a robotizált váltósokban elöl két palacktartót és egy térelválasztó elemmel ügyesen szeparálható hűthető üreget rejt, ilyet eddig csak egyterűekben lehetett látni.
A hét motor mindegyike Euro5-ös. A három benzines és a négy dízel egy kivétellel mind ismerős más Citroënekből. A változó vezérlésű benzinesek 1,4 (95 LE) és 1,6-osok (120, turbóval 155 LE), a turbós, közöscsöves,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
részecskeszűrős gázolajosok 1,6 (92 és 110 LE) és 2,0 (150 LE) literesek. Ezek mellett veti be a Citroën a „mikrohibridnek” nevezett e-HDi-t. Hagyományos értelemben vett hibridségről szó nincs, csak az új startstop rendszerről és a hozzá-kapcsolódó műszaki megoldásokról (második generációs önindító-generátor, motorfékben emelt, gyorsításkor csökkentett gerjesztéssel és 0,4 másodperces újraindítási idővel, takarékos áttételezésű, hatfokozatú robotizált váltó és új Michelin Energy Saver abroncsok). A Citroën szerint az elérhető üzemanyag- és CO2-kibocsátás-megtakarítás akár 15 százalék is lehet az azonos erejű HDi-hez képest. Az e-HDi mellett a robotizált váltót megkapja az 155 LE-s turbós benzines is, a többi motorhoz öt- vagy hatfokozatú kézi- és négysebességes automata váltó kapcsolódhat.
Bővebben Az Autó 2010/11. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...