Hírek
Négy évszak teszt: Suzuki SX4 Sedan 1.6 GLX - Nyugalom, a helyzet változatlan
Tartós tesztre fogott SX4-esünk túl van a 15 000 kilométeren. Teszi a dolgát, majdnem eseménytelenül.
Négy évszak teszt
Az utolsó, mintegy 2000 kilométer statisztikáink szerint a következő összetételben telt: 1100 km autópálya, nagyjából 500 km országút és 400 km város. Erre a mixre vetítve fogyasztási átlagunk 7,3 l/100 km-re jött ki, ez négy decivel kevesebb, mint télen volt. Külön is mértünk: a városi átlag 7,9, az autópályás 7,3, az országúti 6,8 l/100 km volt. Az SX4 teljes értékű mindennapi igásló, zavaró jellemzői a régiek: vaskos, rengeteget takaró A-oszlopok, láthatatlan lépcsős far, feleslegesen rövidre áttételezett váltó, magas raktérperem, csomagtartóba nyúló fedélpántok, autópályán hangos motor, kényelmetlen pedálrend. A jópontok is változatlanok: dinamikus változó vezérlésű 1,6-os, csendes alapjárat, rugalmasság,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
pontos váltó, könnyen értelmezhető műszerek, kényelmes ülések, sallangmentes, egyszerűen használható kezelőszervek, hatásos fékek, pontos kormányzás és csekély szélzaj.
Az eltelt 11 hónapban – bármennyire is igyekeztünk vigyázni rá – védtelen, csupa festett elemmel burkolt felületein összegyűlt néhány apróbb városi sérülés. Természetesen mind pont azokon a részeken, ahová a józan ész kopóbetétet ragasztana. Ajtórányitások oldalt, parkolói súrlódások sebei a hátsó lökhárító bal sarkán, az átemelt csomagok karcai hátul az ütköző tetején és járdaszélnyomok az első lökhárító alján (hiba, hogy elöl, lent nincs deformálódó gumibajusz, így rögtön a festett felület sérül).
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A szélvédő eddig megúszta kavicsnyom nélkül, pedig kopogtak rajta már hatalmas teherautók kerekei alól kirepülő sziklák is. A motorháztető élének pontszerű festéshiányain ez meg is látszik, a lökhárító és a tükörházak rugalmasabb festékrétege sokkal ellenállóbb. A műanyagok bent is kitartanak, a kormány bőrkarimája kicsit kifényesedett, de a váltógomb és a pedálsor újszerű. A kemény felületeken – főleg ott, ahol lábak érik őket, az ajtók alján, hátul a középkonzol végén látszik néhány vékony üzemszerű karc. Ezenkívül csupán a vezető ajtajának határolója említésre méltó: zavaróan hangosan kattog, és forgáspontja meg is kopott már. Az ajtó ettől nem záródik rosszul, és könnyedén mozog, akárcsak a többi ajtó és fedél. A futómű az esetek többségében tökéletesen csendes, csak a durvább fekvőrendőrökön hallani tompa nyöszörgést bal elölről.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A 15 000 kilométeres szervizen (14 500 km-nél) motorolajat és olajszűrőt cseréltek, korábban egyszer sem kellett utántölteni, a gyári nívó legfeljebb két millimétert mozdult el a maximumról, lényegében nem mérhető az olajfogyasztás. A leengedett kenőanyag még egészen jó állapotban volt, nem feketedett meg, nem vált hígfolyóssá, és átlátszatlan sem lett, bár a sok városi használat miatt érezhetően benzinszagú volt már. A motortér megdöbbentően viseltes, úgy néz ki, mintha legalább 115 000-et futott volna. Sok a rozsdás, a téli só által kikezdett felület, csavarfej, és nagy a kosz is. Az ok világos, a motorház alul teljesen nyitott, és a hűtőmaszk hűtővel nem takart része is széles.
Az ablaktörlők ma is jól törölnek, és még egyetlen izzó sem égett ki. Az SX4 fut tovább, várja nyertesét.
SZG
Az Autó 2010/10. számából
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó 2010/10. számából
Műszaki adatok
Soros négyhengeres, hengerenkénti négyszelepes, változó szívóoldali vezérlésű benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két lánchajtású, felülfekvő vezérműtengely. Hengerűrtartalom: 1586 cm3. Furat: 78, löket: 83 mm. Teljesítmény: 107 LE/79 kW (5600/min). Nyomaték: 145 Nm (4000/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl segédvázas McPherson-felfüggesztés, hátul csatolt lengőkarok. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ABS, ESP. Gumiméret: 205/55 R16. Csomagtér: 515 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4605x1755x1545 mm. Tengelytáv: 2500 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,7 s. Végsebesség: 180 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,5/5,8/6,8 l/100 km. Tesztátlag: 7,3 l/100 km. CO2: 165 g/km. Garancia: 3 év vagy 100 000 km általános, 12 év átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére. Olajcsere-periódus: 15 000 km.
Ára: 3 675 000 Ft
Az Autó 2010/10. számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...