Bemutatók

2010. október 30. szombat, 16:13

Bemutató: Volvo V60 - Menetrend szerint

A V60 inkább nagy rakterű ötajtós, mint hagyományos kombi.

Jel­leg­ze­tesen hang­sú­lyos a váll­vo­nal, a te­tő­sín fel­áras

Nem csak a mű­sza­ki ala­pok, a külméretek (4,63×1,87×1,48 m) is mil­li­mé­ter­re egyez­nek a négy­aj­tós S60-aséval. A V60 va­ló­di kom­bi he­lyett in­kább lej­tős­há­tú öt­aj­tós ku­pé. A far csak a már­ka V-mo­dell­je­i­től meg­szo­kott, szin­te tel­je­sen füg­gő­le­ges ötö­dik aj­tó­hoz ké­pest lej­tős, de egy­ér­tel­mű, hogy az új­don­ság nem a nagy te­ret, sok­kal in­kább a va­ri­ál­ha­tó, spor­tos kö­zép­ka­te­gó­ri­ást ke­re­sők au­tó­ja.

Az utas­tér el­ső trak­tu­sa gya­kor­la­ti­lag az S60-asé, a plasz­ti­kok zö­mé­ben pu­hák, sok a pa­ko­ló­hely, vá­laszt­ha­tó az ős P1800-asét és a 164-esét idé­ző bar­na bőr­kár­pit. A má­so­dik sor­ban a szedánénál va­la­mi­vel na­gyobb a fej­tér, a hely­kí­ná­lat egyéb­ként azo­nos, még 190 cen­tis ma­gas­ság­gal is elég a tér. Az S60-asénál 50 l-rel öb­lö­sebb, 430 l-es cso­mag­tér a kon­ku­ren­sek­hez ké­pest nem nagy. A csomagtérajtó több mint egy mé­te­res szé­les­ség­ben, kü­szöb nél­kül nyí­lik, a rak­tér pad­ló­ja alatt 30 l-es re­kesz uta­zik, az emelt alj­zat nem csak a kü­szöb el­ha­gyá­sá­hoz, a sík rak­tér­pad­ló­hoz is kell, mert a hát­só ülés­nek csak a tám­lá­ja hajt­ha­tó (40/20/40 ará­nyú osz­tás­sal) elő­re. Így azon­ban tö­rés­men­tes a pad­ló, és az elő­re­bil­lent­he­tő utasoldali tám­la is a rak­tér szint­jé­be si­mul, akár 2,5 m hos­­szú tár­gyak is be­fér­nek.

A V60 mo­tor­pa­let­tá­ja is az S60-asé, az ös­­szes gép tur­bós és Euro5-ös. A pa­let­ta csú­csa itt is a so­ros hat­hen­ge­res, 304 LE-s ben­zi­nes, a köz­vet­len be­fecs­ken­de­zé­ses, 203 LE-s 2,0 l-es ben­zin­mo­tor ha­ma­ro­san 240 LE-vel is meg­je­le­nik, az iga­zi új­don­ság azon­ban a ha­son­ló műszakiságú (150 és 180 LE-s) 1,6 l-es lesz. A most 2,0 l-es négy­hen­ge­res (163 LE) és 2,4-es öt­hen­ge­res (205 LE) turbódízelekből ál­ló gáz­ola­jos kí­ná­lat le­fe­lé bő­vül ha­ma­ro­san, a V60-ból is ér­ke­zik kü­lö­nö­sen ta­ka­ré­kos, 1.6 D DRIVe-kivitel, 115 LE-vel. A vál­tók mind hat­fo­ko­za­tú­ak, au­to­ma­ta csak a ké­sőbb meg­je­le­nő (ben­zi­nes és dí­zel) alap­mo­to­rok­hoz nem tár­sít­ha­tó, az 1,6-os 180 LE-s T5 ben­zi­nes ki­zá­ró­lag a két­kup­lun­gos Powershift au­to­ma­tá­val fut majd. A Haldex-kuplungos összkerékhajtású, 304 lo­vas T6 boly­gó­mű­ves au­to­ma­tá­ja szin­tén alap­fel­sze­re­lés, a négykerék-hajtás és az említett kuplung nélküli váltó a csúcsgázolajoshoz szintén elérhető.

A 9 290 000 fo­rint­tól, az­az az S60-nál 400 000 fo­rint­tal drá­gáb­ban már itt­hon is kap­ha­tó V60 fel­sze­re­lé­se egy-két té­tel­lel gaz­da­gabb a négy­aj­tó­sé­nál, az ext­ra­lis­tán fő­leg a cso­mag­rög­zí­tő rend­sze­rek újak.

A lökhárító középső „szája” az akkumulátorokhoz vezet, a szélső lyukak a fékeket hűtik. A turbinák a méretes oldalsó beömlőkből kapnak levegőt, házukat a tetőbe és a középső tetőoszlopba tett kisebb légcsatornák hűtik. Érdekesség, hogy a turbinából távozó levegő a leszorító-erőt növeli
 
A mű­szer­fal az S60-ból va­ló, szö­vet­kár­pi­to­zás­ból négy-, bőr­ből hét­fé­le kom­bi­ná­ció ren­del­he­tő
 
Nem nagy, 430 l-es a cso­mag­tér. Az utasülés tám­la­dön­té­se és a rak­tér­pad­ló alat­ti re­kesz alap­áras
    

Bővebben Az Autó 2010/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás