Bemutatók
Bemutató: Volvo V60 - Menetrend szerint
A V60 inkább nagy rakterű ötajtós, mint hagyományos kombi.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Nem csak a műszaki alapok, a külméretek (4,63×1,87×1,48 m) is milliméterre egyeznek a négyajtós S60-aséval. A V60 valódi kombi helyett inkább lejtőshátú ötajtós kupé. A far csak a márka V-modelljeitől megszokott, szinte teljesen függőleges ötödik ajtóhoz képest lejtős, de egyértelmű, hogy az újdonság nem a nagy teret, sokkal inkább a variálható, sportos középkategóriást keresők autója.
Az utastér első traktusa gyakorlatilag az S60-asé, a plasztikok zömében puhák, sok a pakolóhely, választható az ős P1800-asét és a 164-esét idéző barna bőrkárpit. A második sorban a szedánénál valamivel nagyobb a fejtér, a helykínálat egyébként azonos, még 190 centis magassággal is elég a tér. Az S60-asénál 50 l-rel öblösebb, 430 l-es csomagtér a konkurensekhez képest nem nagy. A csomagtérajtó több mint egy méteres szélességben, küszöb nélkül nyílik, a raktér padlója alatt 30 l-es rekesz utazik, az emelt aljzat nem csak a küszöb elhagyásához, a sík raktérpadlóhoz is kell, mert a hátsó ülésnek csak a támlája hajtható (40/20/40 arányú osztással) előre. Így azonban törésmentes a padló, és az előrebillenthető utasoldali támla is a raktér szintjébe simul, akár 2,5 m hosszú tárgyak is beférnek.
A V60 motorpalettája is az S60-asé, az összes gép turbós és Euro5-ös. A paletta csúcsa itt is a soros hathengeres, 304 LE-s benzines, a közvetlen befecskendezéses, 203 LE-s 2,0 l-es benzinmotor hamarosan 240 LE-vel is megjelenik, az igazi újdonság azonban a hasonló műszakiságú (150 és 180 LE-s) 1,6 l-es lesz. A most 2,0 l-es négyhengeres (163 LE) és 2,4-es öthengeres (205 LE) turbódízelekből álló gázolajos kínálat lefelé bővül hamarosan, a V60-ból is érkezik különösen takarékos, 1.6 D DRIVe-kivitel, 115 LE-vel. A váltók mind hatfokozatúak, automata csak a később megjelenő (benzines és dízel) alapmotorokhoz nem társítható, az 1,6-os 180 LE-s T5 benzines kizárólag a kétkuplungos Powershift automatával fut majd. A Haldex-kuplungos összkerékhajtású, 304 lovas T6 bolygóműves automatája szintén alapfelszerelés, a négykerék-hajtás és az említett kuplung nélküli váltó a csúcsgázolajoshoz szintén elérhető.
A 9 290 000 forinttól, azaz az S60-nál 400 000 forinttal drágábban már itthon is kapható V60 felszerelése egy-két tétellel gazdagabb a négyajtósénál, az extralistán főleg a csomagrögzítő rendszerek újak.
![]() | ![]() | |||||||
|
|
| ||||||
![]() | ![]() | ![]() |
Bővebben Az Autó 2010/11. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...