Újautó

2010. október 15. péntek, 19:24

Tesztnapló: BMW ActiveHybrid 7 - Adókerülő

A 7-es BMW sokat profitál a hibridségbõl: villanymotorjával dinamikusabb, értékarányosabb és takarékosabb is, mint az alapjait adó benzines.

Tesztnapló

Jellegzetes az oldalanként kétgyűrűs menetfény, az alapáron többrétegű oldalüvegeket elegáns króm szegélyezi, az ActiveHybrid 19 colos abroncsai alacsony gördülési ellenállásúak

Szűk látókörű az autók hazai regisztrációs- és dugódíj- szabályozása: a hibridek alapból a lehető legjobb kategóriába kerülnek, legyen benzinmotorjuk akármilyen erős, villanymotorjuk pedig akármilyen pici. E regularendszer karikatúrája az ActiveHybrid 7 is.

Karosszéria, utastér A csomagtérfedélen és a hátsó tetőoszlopokon csillogó feliraton kívül a karosszéria semmiben sem különbözik a többi 7-esétől. Az első túlnyúlás minimális, a 3 m-es tengelytávval hosszú az utascella. A nagy és vastag ajtók záródását felárért szervomotorok segítik, a csomagtartó fedelét extraként teljesen önállóan mozgatja az elektronika. Az ötüléses utastér helykínálata bőséges, bár hátul középen rossz ülni, a szélső helyek kényelmesek, ellenben zavaró, hogy reménytelen ezekről előrelátni, (860 900 forintért) kérhető a bezártságot oldó szórakoztató-központ, az első támlákba épített méretes kijelzőkön DVD-film vagy akár tévéműsor is nézhető. A navigációt a hátul ülők is látják, és a menüből kapcsolható, hogy az ő szavuk vagy az elöl helyet foglalóké legyen a döntő. A vezető tere tágas, a két elülső, sokféleképpen szabályozható, opcióként hűthető, fűthető ülésekre nem lehet panasz. A pakolóhely-kínálat elöl-hátul kielégítő. Az összeszerelés azonban a kategóriához mérten slendrián: az illesztések itt-ott egyenetlenek, és nem elég szűkek, rossz úton (sportosra hangolt futóművel) időnként megzörren a kárpit. A csomagtérben a nagy doboz, a hibrid akkumulátora, mellette még így is 460 l marad a poggyászoknak.

Motor, erőátvitel A 4,4-es duplaturbós, teljesen alumíniumépítésű V8-as benzines a 750i-ből „felpiszkálva” érkezett, itt 450 LE-t (650 Nm) termel. A nyolcfokozatú automata váltóba kicsi, 20 LE-s (210 Nm) állandó mágneses, váltóáramú villanymotort szereltek. A 7-es úgynevezett könnyű hibrid: villanymotorja önálló mozgatásra képtelen, csak segíti a benzinest, és kiváltja az önindítót, fékezéskor pedig generátorként tölti a 37x 22×23 cm-es, 27 kilós és mindössze 800 Wh energia tárolására képes lítiumion akkumulátort. Érdekesség, hogy a 120 V-os akku csak az elektromos klímakompresszort táplálja közvetlenül, a többi berendezés trafókon és hagyományos, 12 V-os, ólomakkukon keresztül kap áramot ugyanonnan.   

A magas kardánalagút és a széles középkonzol ellenére a lábaknak is marad hely az óriási limuzinban, a sokféleképpen variálható ülések kényelme hibátlan, a kormány elektromos állítása alap-, fűtése extrafelszerelés. A központi, osztott kijelzőre a hibrid hajtáslánc folyamatábrája és extraként akár az éjjellátó, gyalogosfelismerős hőkamera képe is kivetíthető
 
A hátsó sor csak két személynek kényelmes, a középső ülőhely nagyon korlátozott
 
Az ActiveHybrid árá­ban csu­pán a re­giszt­rá­ci­ós díj a ked­vez­mé­nyes, a 190 000 fo­rin­tos té­telt le­ró­va a teszt­au­tó­ért pél­dá­ul to­váb­bi 37 207 000 fo­rin­tot kel­le­ne fi­zet­ni
    

Minőségiek a kárpitok a felülre szerelt ajtóbehúzó nem áll kézre
 
Erőteljes, de visszafogott hangú a V8-as
 
A csomagtérbe épített akkumulátor csak 40 litert vesz el a csomagtérből, a hátsó ülés nem dönthető, de síalagúttal bővíthető a 460 l-es üreg
    

Bővebben Az Autó 2010/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Komoly menetteljesítmények
Csendes üzem
Bőséges helykínálat négy felnőttnek
Komfortos, biztonságos futómű
Kitűnő váltó
Gazdag kényelmi és biztonsági ellátmány
Alapáras navigáció
Álló motornál is üzemelő fedélzeti elektronikák
Túlbuzgó stopstart elektronika
A benzinmotor teljesítményéhez mérten kicsi villanymotor
Navigáció csak angolul és németül
Szűk ötödik ülőhely
Jelentős prémiumfelár a vételárban és az extráknál is
A kategóriában kifogásolható kidolgozás

Bővebben Az Autó 2010/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Hibrid hajtáslánc. Elöl hosszában épített, V8-as, közteshűtős, duplaturbós benzinmotor. Két felülfekvő, lánchajtású vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 4395 cm3. Furat x löket: 88,8×89,0 mm. Teljesítmény: 450 LE/330 kW (6000/min). Nyomaték: 650 Nm (2000–4500/min). 15 kW/20 LE teljesítményű, 210 Nm nyomatékú állandó mágneses, váltóáramú villanymotor. Összes teljesítmény: 465 LE/342 kW (5500–6000/min). Összesített nyomaték: 700 Nm (2000– 3000/min). Nyolcfokozatú, bolygóműves automata váltó, hátsókerék-hajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul Multilink-felfüggesztés. Elöl-hátul hűtött tárcsafékek, ESP. Gumiméret elöl: 245/45 R19; hátul: 275/40 R19. Csomagtér: 460 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 5072x1902x1485 mm. Tengelytáv: 3070 mm. Saját tömeg: 2045–2120 kg. Megengedett össztömeg: 2635 kg. Üzemanyagtartály: 80 l. Gyorsulás (0–100 km/h): 4,9 s. Végsebesség: 250 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 12,6/7,6/9,4 l/100 km. Tesztfogyasztás: 15,8 l/100 km. CO2: 219 g/km. Általános garancia: 2 év (hosszabbítható). Védőszárny-szolgáltatás: 5 év. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: rugalmas.

Ára: 29 498 000 Ft

Bővebben Az Autó 2010/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás