Újautó
Tesztnapló: BMW ActiveHybrid 7 - Adókerülő
A 7-es BMW sokat profitál a hibridségbõl: villanymotorjával dinamikusabb, értékarányosabb és takarékosabb is, mint az alapjait adó benzines.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Szűk látókörű az autók hazai regisztrációs- és dugódíj- szabályozása: a hibridek alapból a lehető legjobb kategóriába kerülnek, legyen benzinmotorjuk akármilyen erős, villanymotorjuk pedig akármilyen pici. E regularendszer karikatúrája az ActiveHybrid 7 is.
Karosszéria, utastér A csomagtérfedélen és a hátsó tetőoszlopokon csillogó feliraton kívül a karosszéria semmiben sem különbözik a többi 7-esétől. Az első túlnyúlás minimális, a 3 m-es tengelytávval hosszú az utascella. A nagy és vastag ajtók záródását felárért szervomotorok segítik, a csomagtartó fedelét extraként teljesen önállóan mozgatja az elektronika. Az ötüléses utastér helykínálata bőséges, bár hátul középen rossz ülni, a szélső helyek kényelmesek, ellenben zavaró, hogy reménytelen ezekről előrelátni, (860 900 forintért) kérhető a bezártságot oldó szórakoztató-központ, az első támlákba épített méretes kijelzőkön DVD-film vagy akár tévéműsor is nézhető. A navigációt a hátul ülők is látják, és a menüből kapcsolható, hogy az ő szavuk vagy az elöl helyet foglalóké legyen a döntő. A vezető tere tágas, a két elülső, sokféleképpen szabályozható, opcióként hűthető, fűthető ülésekre nem lehet panasz. A pakolóhely-kínálat elöl-hátul kielégítő. Az összeszerelés azonban a kategóriához mérten slendrián: az illesztések itt-ott egyenetlenek, és nem elég szűkek, rossz úton (sportosra hangolt futóművel) időnként megzörren a kárpit. A csomagtérben a nagy doboz, a hibrid akkumulátora, mellette még így is 460 l marad a poggyászoknak.
Motor, erőátvitel A 4,4-es duplaturbós, teljesen alumíniumépítésű V8-as benzines a 750i-ből „felpiszkálva” érkezett, itt 450 LE-t (650 Nm) termel. A nyolcfokozatú automata váltóba kicsi, 20 LE-s (210 Nm) állandó mágneses, váltóáramú villanymotort szereltek. A 7-es úgynevezett könnyű hibrid: villanymotorja önálló mozgatásra képtelen, csak segíti a benzinest, és kiváltja az önindítót, fékezéskor pedig generátorként tölti a 37x 22×23 cm-es, 27 kilós és mindössze 800 Wh energia tárolására képes lítiumion akkumulátort. Érdekesség, hogy a 120 V-os akku csak az elektromos klímakompresszort táplálja közvetlenül, a többi berendezés trafókon és hagyományos, 12 V-os, ólomakkukon keresztül kap áramot ugyanonnan.
![]() | ![]() | |||||||
|
|
| ||||||
![]() | ![]() | ![]() | ||||||
![]() | ![]() | |||||||
|
|
| ||||||
![]() | ![]() | ![]() |
Bővebben Az Autó 2010/10. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Bővebben Az Autó 2010/10. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Hibrid hajtáslánc. Elöl hosszában épített, V8-as, közteshűtős, duplaturbós benzinmotor. Két felülfekvő, lánchajtású vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 4395 cm3. Furat x löket: 88,8×89,0 mm. Teljesítmény: 450 LE/330 kW (6000/min). Nyomaték: 650 Nm (2000–4500/min). 15 kW/20 LE teljesítményű, 210 Nm nyomatékú állandó mágneses, váltóáramú villanymotor. Összes teljesítmény: 465 LE/342 kW (5500–6000/min). Összesített nyomaték: 700 Nm (2000– 3000/min). Nyolcfokozatú, bolygóműves automata váltó, hátsókerék-hajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul Multilink-felfüggesztés. Elöl-hátul hűtött tárcsafékek, ESP. Gumiméret elöl: 245/45 R19; hátul: 275/40 R19. Csomagtér: 460 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 5072x1902x1485 mm. Tengelytáv: 3070 mm. Saját tömeg: 2045–2120 kg. Megengedett össztömeg: 2635 kg. Üzemanyagtartály: 80 l. Gyorsulás (0–100 km/h): 4,9 s. Végsebesség: 250 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 12,6/7,6/9,4 l/100 km. Tesztfogyasztás: 15,8 l/100 km. CO2: 219 g/km. Általános garancia: 2 év (hosszabbítható). Védőszárny-szolgáltatás: 5 év. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: rugalmas.
Ára: 29 498 000 Ft
Bővebben Az Autó 2010/10. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...