Hírek
Bemutató: Nissan Leaf - Az áramvonal
A Nissan a világon elsőként lép piacra nagy szériában gyártott elektromos családi autóval.
Bemutató
Az autózás három igazán nagy mérföldköve, az Otto-motoros, a dízel- és hibridhajtás után a Nissan a harmadik, az elektromos hajtás letűzésére készül. A 2008-as Tokiói Autószalonon bemutatott Leaf-tanulmányautó szériaéretté simogatott változatának kigördítésével az első nagyszériás alsó-középkategóriás elektromos autóval írhat történelmet. Szeptember eleje van, a svájci utakon suhanunk egy előszériás darabbal, amiből a japán gyár szeptember 15-étől már sorozatban ontja az USA-ban és Japánban decembertől placcra kerülő darabokat, és amellyel még az idén négy európai országban (Angliában, Hollandiában, Írországban és Portugáliában) piacra léphet. Az elvében pofonegyszerű elektromos autó – végy egy akkumulátort és egy villanymotort, drótozd őket össze valamilyen karosszériában – időszaka azonban már a múlté, a gazdaságosság a környezetvédelem, a használhatóság és a köré alakítandó infrastruktúra olyan magasra teszi a mércét, hogy nagy szériában a piacra lépni meglehetősen rizikós vállalkozásnak látszik. Kívülről nem érzékelhető, de az egész autó az első pillanattól az elektromos hajtásra készült (részletes leírása a 26. oldalunkon). A lépésre a Nissan azért szánhatta rá magát, mert a Toyota-hibridek sikereinek árnyékában úgy ítélhette meg, hogy a fortyogó alternatív hajtás kitörő forradalma elől jobb előremenekülni. A gyár indoklása inkább a mind nagyobb városi forgalomra és a szigorodó környezetvédelmi előírásokra, a csak így elérhető szennyezőanyag nélküli üzemre utal, s a Nissannál óriási felhajtó erőt látnak az utóbbi miatt várható vaskos állami támogatásokban.
![]() | ![]() | |||||||
|
|
| ||||||
![]() | ![]() | ![]() | ||||||
![]() | ![]() | |||||||
|
|
| ||||||
![]() | ![]() | ![]() |
Bővebben Az Autó 2010/10. számában olvashat a cikk témájáról!
A Nissan Leaf fontosabb adatai
Méretek Hosszúság x szélesség x magasság: 4450x 1770×1550 mm. Tengelytáv: 2700 mm. Csomagtér: 330 l. Tömeg: 1600 kg. Villanymotor: Állandó mágneses, háromfázisú, szinkron. Teljesítmény: 80 kW/107 LE. Nyomaték: 280 Nm.
Felfüggesztések Elöl McPherson-felfüggesztések, hátul csatolt hosszanti lengőkarok, spirálrugókkal. Elöl, hátul tárcsafékek, regeneratív elektromos fékek.
Akkumulátor Laminált lítiumion cellákból felépített rendszer. Tárolóképesség 24 kWh/90 kW. Tömeg: 250 kg. Töltés: 8–12 óra hálózattól függően hálózatról. Gyorstöltéssel 30 perc alatt 80%-ra. Töltés: gyorstöltéssel 440 V, 100 A, normál töltéssel: 220 V 15 A.
Menetteljesítmények Végsebesség: 140 km/h. Hatótávolság: 160 km.
Bővebben Az Autó 2010/10. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...