Hírek

2010. szeptember 25. szombat, 15:13

Október 1-től kapható az új Suzuki Swift - A mi utónk

A negyedik generációs Swift fizimiskája alig változott, pedig a kisautó valójában teljesen új, minden mérete nőtt.

A korábbihoz nagyon hasonló Swift leginkább nyújtottabb lámpáiról ismerhető fel, a karosszéria minden irányban nőtt

Nem csak a Swift, az esztergomi Suzuki gyár is sokat változott az elmúlt 2 évtizedben. Az 1992-ben épített, s az első teljes, 1993-as évben 12 000 példányt termelő üzem valaha a hazai piac igényeit szolgálta csak ki, tavalyra éves termelés már 300 000 példányra nőtt, az autók zöme nyugat-európai exportra ment. Még rosszabb az idei év aránya, a hazai, nehézségekkel küszködő piac még kisebb mértékben vásárolt a termelésből és ez az arány várhatóan a jövőben sem fog javulni.

Az új, a 2005-ben megjelent harmadik generációs Swiftnél 9 cm-rel hosszabb (3,85×1,7×1,51 m-es), 5 cm-rel növelt (2,43 m) tengelytávú negyedik nemzedék ugyanis csakis gazdag alapellátmánnyal, így a kisautók között nem a legkedvezőbb,

Teljesen új a műszerfal, a kormány alapáron magasságszabályzós, a GS-szinttől távolsága is állítható. Mindegyik verzió légkondicionálós, a GS-csúcsverzióé automata

3 157 000 forintos (1.2 GC, 3-ajtós) alapárral indul. Az alapfelszerelés valóban nagyvonalú, a 15 colos acélfelniken gördülő alapverzióban is van légkondicionáló, fedélzeti számítógép, 4 hangszórós rádióelőkészítés, első-, oldalsó- és függönylégzsák-pár, valamint vezetőoldali térdlégzsák, valamint ESP is – törésteszt eredménye 5 Euro NCAP csillagos. Az automata váltóval is elérhető csúcsverzióban sok egyéb mellett Bluetooth-kihangosítós,

A csomgtéküszöb a korábbinál is magasabb

MP3-olvasós, kormányról vezérelhető CD-rádió, ülésfűtés, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer, valamint 16 colos alufelni is szerepel.

A hazai bemutató próbakörén az új 1,2 l-es (94 lóerős) 16 szelepes benzinmotor valóban dinamikusnak érződött, autópályán is jól muzsikált, fogyasztást azonban nem tudtunk mérni, egyelőre be kell érni a gyári vegyes értékkel, ami kedvező, 5,0 l/100 km, a szén-dioxid emisszió 116 g/km. Az új Swiftet mihamarabb igyekszünk hosszabb teszten is kipróbálni.

 

A hazai bemutató rövid próbája alapján az ülések kényelmesek
 
A hátsó lábtér érezhetően nagyobb, az 5 cm-es tengelytáv-bővítés ide került
 
A 211 l-es csomagtér bővítésére csak a háttámla dönthető, az ülőlap fix, az alapverziónál a támla is osztatlan
    

 

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás