Haszonjármű
Megújult a Volkswagen Caddy - Fúj a munkás
Hét év siker után új generációba lépett a Caddy, leginkább a motorpaletta friss, mostantól összes motorja turbós.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A 2003-ban érkezett és 2008 tavasza óta 47 cm-rel nyújtott Maxi változatban, végétől akár összkerékhajtással is kapható, egyterűnek is alapot adó furgon Európában szegmense második legnépszerűbbje, itthon a hasonszőrű haszonjárművek között piacvezető. Jövőre az egész kontinensen ezt a pozíciót várják tőle a gyáriak.
A külméretek, a 4,4, illetve Maxi esetében 4,87 m-es hossz, az 1,79 m-es szélesség és a kiviteltől függően 1,82-1,86 m-es magasság változatlan és a 2,68 m-es (a Golf V-ből származó) tengelytáv is a régi.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Kívül leginkább az orr rész újult meg: a kiviteltől függően fényezetlen vagy a karosszériával egyező színű első lökhárító, valamint a gömbölyített elejű gépházfedél a mai márkaarcba simuló. Az orr átszabásával az első sárvédők is módosultak, hátul azonban mindössze a lámpák burája változott.
Belül feltűnően új a 2 éve a Passat CC-ben debütált, mára a Golfból és a T5-ből is ismerős háromküllős, opcióként multifunkciós kormánykerék és a műszerfal szintén márka-konform fehér számlapja. A leginkább extrakínálatával új középkonzol akár kétzónás digitális légkondicionálót vagy érintőképernyős, SD-kártyáról táplálható merevlemezes információs- és szórakoztató-központot is felvonultathat. Újak az üléskárpitok, fontosabb, hogy a személyautóknál a második üléssor immár nem csupán előrebillenthető, hanem a „rövid” Caddy-hez is opciós harmadikhoz hasonlóan teljesen ki is emelhető, a rakterek maximális (3030, Maxi: 3880) űrtartalma így 180 l-rel nőtt, a dobozos verziókból ismert (1,78, illetve 2,25 m-es) raktérhossz alakítható k
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
i, opcióként az első utasülés támladöntésével is nyerhető még tér.
A kívülről csak kissé frissített Caddy motorpalettája miatt igazán új. Csakis közvetlen befecskendezéses, turbós egységeket kap. A teljes palettára vetített fogyasztáscsökkenés 21 (!) százalékos, ebben a motorok mellett az immár elektromechanikus (vészkikerüléskor az alapáras ESP által is támogatott) kormányműnek is szerepe van. A benzinesek a konszernnél rohamosan terjedő 1,2 l-es TSI-k, 86 és 105 LE-vel, csakis 5 fokozatú kézi váltóval. Dízelből 1,6 l-es (75 és 102 LE-s), valamint 2,0 l-es (110 és 140 LE-s) egységek választhatók, kivétel nélkül közös nyomócsövesek és részecskeszűrősek. Az 1,6-osok BlueMotion-csomaggal, stopstart elektronikával és motorfékezéskor növelt gerjesztésű generátorral is
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
kaphatók, így a legtakarékosabb (102 LE- s) Caddy 4,9 l/100 km vegyes fogyasztást is elérhet. Ugyanehhez az alapáras 5 fokozatú kézi váltó helyett (ebben a kategóriában elsőként) 7 fokozatú, száraz duplakuplungos robotváltó is kérhető. A 2,0 l-esek közül a 110 LE-s csakis az elektronikusan felügyelt (az ESP jelei alapján már a kerekek elpörgése előtt kapcsoló, akár a nyomaték 100 százalékát az amúgy hajtás nélküli hátsó tengelyhez küldő, elektromos fékdifferenciálzáras) Haldex-kuplungos 4Motion összkerékhajtással és 6 fokozatú kéziváltóval kapható. Újdonság, hogy a 4Motion immár a hosszú Maxi karosszériával is elérhető. A paletta csúcsát jelentő 140 lóerős turbódízel 6 fokozatú kézi és szintén 6 sebességes, olajfürdős dupla kuplungos automata váltóval is társítható. Az új Caddy októberre fut be a hazai piacra.
Részletes bemutató Az Autó szeptember 30-án megjelenő októberi számában!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...