Haszonjármű

2010. szeptember 17. péntek, 21:57

Megújult a Volkswagen Caddy - Fúj a munkás

Hét év siker után új generációba lépett a Caddy, leginkább a motorpaletta friss, mostantól összes motorja turbós.

Kívülről leginkább az orr változott, az 1,8 m-es magassággal sok mai parkolóházban már nyűgösen leszerelendő tetőantenna helyett belső rádióvevőt kapott a friss Caddy

A 2003-ban érkezett és 2008 tavasza óta 47 cm-rel nyújtott Maxi változatban, végétől akár összkerékhajtással is kapható, egyterűnek is alapot adó furgon Európában szegmense második legnépszerűbbje, itthon a hasonszőrű haszonjárművek között piacvezető. Jövőre az egész kontinensen ezt a pozíciót várják tőle a gyáriak.

A külméretek, a 4,4, illetve Maxi esetében 4,87 m-es hossz, az 1,79 m-es szélesség és a kiviteltől függően 1,82-1,86 m-es magasság változatlan és a 2,68 m-es (a Golf V-ből származó) tengelytáv is a régi.

Hátul csak a lámpák burája friss. A Caddy továbbra is kétféle hosszal és osztályában egyedüliként összkérékhajtással is rendelhető, utóbbi a hosszított verziónál újdonság

Kívül leginkább az orr rész újult meg: a kiviteltől függően fényezetlen vagy a karosszériával egyező színű első lökhárító, valamint a gömbölyített elejű gépházfedél a mai márkaarcba simuló. Az orr átszabásával az első sárvédők is módosultak, hátul azonban mindössze a lámpák burája változott.

Belül feltűnően új a 2 éve a Passat CC-ben debütált, mára a Golfból és a T5-ből is ismerős háromküllős, opcióként multifunkciós kormánykerék és a műszerfal szintén márka-konform fehér számlapja. A leginkább extrakínálatával új középkonzol akár kétzónás digitális légkondicionálót vagy érintőképernyős, SD-kártyáról táplálható merevlemezes információs- és szórakoztató-központot is felvonultathat. Újak az üléskárpitok, fontosabb, hogy a személyautóknál a második üléssor immár nem csupán előrebillenthető, hanem a „rövid” Caddy-hez is opciós harmadikhoz hasonlóan teljesen ki is emelhető, a rakterek maximális (3030, Maxi: 3880) űrtartalma így 180 l-rel nőtt, a dobozos verziókból ismert (1,78, illetve 2,25 m-es) raktérhossz alakítható k

Friss a kormánykerék és a műszerfal órasora is, a turbós motorokhoz kivétel nélkül jár vízhőmérő, egyes dízelek DSG váltóval is kérhetők, az opciós kínálat rendkívül gazdag

i, opcióként az első utasülés támladöntésével is nyerhető még tér.

A kívülről csak kissé frissített Caddy motorpalettája miatt igazán új. Csakis közvetlen befecskendezéses, turbós egységeket kap. A teljes palettára vetített fogyasztáscsökkenés 21 (!) százalékos, ebben a motorok mellett az immár elektromechanikus (vészkikerüléskor az alapáras ESP által is támogatott) kormányműnek is szerepe van. A benzinesek a konszernnél rohamosan terjedő 1,2 l-es TSI-k, 86 és 105 LE-vel, csakis 5 fokozatú kézi váltóval. Dízelből 1,6 l-es (75 és 102 LE-s), valamint 2,0 l-es (110 és 140 LE-s) egységek választhatók, kivétel nélkül közös nyomócsövesek és részecskeszűrősek. Az 1,6-osok BlueMotion-csomaggal, stopstart elektronikával és motorfékezéskor növelt gerjesztésű generátorral is

A második üléssor immár nem csak előrebillenthető, akár az opciós harmadikhoz hasonlóan ki is vehető

kaphatók, így a legtakarékosabb (102 LE- s) Caddy 4,9 l/100 km vegyes fogyasztást is elérhet. Ugyanehhez az alapáras 5 fokozatú kézi váltó helyett (ebben a kategóriában elsőként) 7 fokozatú, száraz duplakuplungos robotváltó is kérhető. A 2,0 l-esek közül a 110 LE-s csakis az elektronikusan felügyelt (az ESP jelei alapján már a kerekek elpörgése előtt kapcsoló, akár a nyomaték 100 százalékát az amúgy hajtás nélküli hátsó tengelyhez küldő, elektromos fékdifferenciálzáras) Haldex-kuplungos 4Motion összkerékhajtással és 6 fokozatú kéziváltóval kapható. Újdonság, hogy a 4Motion immár a hosszú Maxi karosszériával is elérhető. A paletta csúcsát jelentő 140 lóerős turbódízel 6 fokozatú kézi és szintén 6 sebességes, olajfürdős dupla kuplungos automata váltóval is társítható. Az új Caddy októberre fut be a hazai piacra.

 Részletes bemutató Az Autó szeptember 30-án megjelenő októberi számában!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás