Hírek

2010. szeptember 15. szerda, 20:54

Már itthon is kapható a Peugeot RCZ - Beívelt

Nem titkoltan a márkakép fényezéséért született a mostantól a hazai kereskedésekben is elérhető kétajtós sportkupé.

Mindegyik verzió alufelnis, a kerekek 18, 19 colosak lehetnek, a felárért valódi karbon (csekély tömegével a súlypontot alacsonyabbra toló) tetőt övező alusínek színe választható

Először a 2007-es Frankfurti Autószalonon jelent meg tanulmányként az RCZ. A kétajtós 2+2 üléses sportkupé már egy éve szériakész, a piacra azonban csak most, a modellsorban elsőként az év elején megjelent, 3 dimenziós Peugeot-emblémával érkezett meg. A már kapható RCZ megszólalásig hasonlít tanulmányára, mindössze a légellenállás apasztásáért módosítottak rajta néhány részletet.

Egyedi a tető ívelése, a csomagtér végébe ültetett szárny sebességfüggően nyílik, 85 km/óra felett 19 fokkal kiemelkedve a légellenállást csökkenti, 155 km/óra felett 34 fokban dőlve a leszorító-erőt növeli. A szárny automatikus záródása is sebességhatárokhoz (142 és 55 km/óra) kötött, de a légterelő gombnyomásra is előhívható, elrejthető

Az RCZ igazi kisszériás autó, az egész világon évi 17 ezer példány eladásával számolnak. Gyártására nem is saját gyártósort alakított ki a Peugeot, hanem a kisszériás modellek gyártásában tapasztalt Magna Steyr-t bízták meg az összeszereléssel. Nem probléma, ha a vártnál nagyobb kereslet fogadja majd az RCZ-t, a grazi üzem akár évi 22 ezer példánnyal is elbírhat.

Noha az RCZ megjelenésével teljesen eltér a többi Peugeot-tól, alapjául a 308-as szolgált. Az RCZ 2,61 m-es tengelytávja és elülső, pszeudo McPherson, valamint csatolt lengőkaros hátsó futóműve is az alsó-középkategóriásból származik, futásjellemzői azonban egészen mások. Az RCZ hajszálnyit hosszabb és szélesebb az ötajtós 308-nál, azonban a kupé 14 cm-rel alacsonyabb, így súlypontja is jóval mélyebbre került.

A bőr kárpitozás opcióként a műszerfalra is kiterjed, a kormánykerék sportosan vágott aljú

Nyilvánvaló, hogy azonos elve ellenére sokat módosult a futómű, a rendszer itt inkább sportosan feszes, mint komfortos, így passzol az autóhoz.

A 2+2 üléses RCZ utastere elöl sportautós, hátul nagyon szűk, csomagtere azonban tisztességes, 321-1384 l-es. Az utastér alapáron is dúsan extrázott, alapáron járnak az opcióként elektromos mozgatású és kétféle bőrkárpittal is rendelhető sportülések.

Az ülések alapáron sportos fazonúak, opcióként bőrkárpitosak, elektromos mozgatásúak

Az RCZ csak egyféle, igen dús ellátmánnyal rendelhető, tételes extralistája hosszú. Sok egyéb mellett alapáras a visszagurulásgátlós kitörésgátló és a 6 légzsák, valamint a gépháztető gyalogos-elütéskori pirotechnikai emelőrendszere is. Az alap kényelmi berendezéseken túl felármentes a Bluetooth-kihangosító, a tolatóradar és a kétzónás automata klímaberendezés, valamint a ködfényszóró is. Az extrák leginkább a személyre szabhatóságot szolgálják, 8 féle 18-19 colos alulfeni, háromféle tetőkeret-szín, JBL hifi, de még a prototípushoz hű karbontető egyaránt elérhető az opciós listáról.

Az RCZ motorparkja az autóhoz illő. Csakis turbós egységek választhatók. Az alapgép a már ismert, 1,6 THP, 156 LE benzines.

A hátsó pad minimális, de szükség esetén, rövid távra jól jöhet

Ez 6 fokozatú kézi váltója mellett 6 fokozatú, a japán Aisin által gyártott automata váltóval is rendelhető. A 2,0 l-es, 163 LE-s HDi 5,2 l/100 km-es vegyes fogyasztásával és 139 g/km CO2-kibocsátásával különleges. Még érdekesebb a csúcsverzió, az 1,6 THP, közvetlen befecskendezésű, 200 lóerős változata, mely 6,9 l/100 km kombinált fogyasztásával és 159 g/km CO2-emissziójával szintén nem túlzottan mohó, de leginkább 237 km/órás végsebességével és 7,5 s 100 km/órára gyorsulásával szerezhet majd híveket. Nem csupán menetdinamikájával, egyedi hangjával is különleges a csúcsverzió:

A nagy és bővíthető csomagtér nyílása kényelmesen nagy, a hátsó ülés a csomagtér felőli kar meghúzásával billenthető le

pollenszűrője mellé egy különleges membránt építettek, mely a motor szívócsövéből kap levegőt. Hirtelen gázadáskor, csak az utastér felől, mesterséges, mégis valósnak tűnő motor/kipufogó-hangelegy hallható, miközben kívülről csendes marad az RCZ.

Az itthon 7,79 millió forinttól kapható RCZ automata váltóval 8,15, csúcsváltozatával 8,79, dízelmotorjával 8,59 millió forinttól kapható. Az újdonságból bemutatása előtt 2 példányt vásároltak, egyet már át is adtak, a hazai értékesítési terv erre az évre 24 példány.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás