Hírek
Hyundai újdonságok a Párizsi Autószalonon - Csokorban
Számos Hyundai újdonság is bemutatkozik a szeptember végén nyíló Párizsi Autószalonon. A leginkább érdekes minden bizonnyal a vadonatúj kisegyterű, az ix20.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Egyelőre részletes műszaki adatok nélkül, de már végleges arccal ismerhetjük a Kia Vengával azonos alapokra épített, neve ellenére nem terepjárós ix20-as kisegyterűt. Az ix20-as (természetesen teljesen Euro5-ös) motorpalettája a Vengából ismerős: 1,4, 90 LE és 1,6, 125 LE benzinesek, valamint, 1,4, 77 és 90 LE turbódízelek várhatók. A legtakarékosabb változat (az 1,4 CRDI, 90 LE motorral) stopstart-elektronikával 4,5 l/100 km kombinált fogyasztást és 114 g/km szén-dioxid emissziót ígér.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A 4,07×1,77×1,6 m-es, 2615 mm tengelytávú ötajtós karosszériája 5 üléses, hátsó üléssora 2/1 osztással tologatható, a támlák dőlésszöge ugyanilyen osztással szabályozható, egy mozdulattal a csomagtér síkjába hajthatók. A piacra már idén megérkező ix20 ára még csak sejthető, de mindenképp 3,5 millió forint alatt várható. Alapellátmányában biztos a 6 légzsák, ám a visszagurulásgátlós kitörésgátló opciósnak ígérkezik. A gyáriak 5 Euro NCAP csillagos töréstesztet jósolnak.
Az új kisegyterű érkezése mellett a Hyundai legkisebb és 2008-as megjelenése ellenére mára legkorosabb modellje, az i10 is frissül.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A miniautó arcát a márka többi modelljéhez hasonlóvá, motorjait az Euro5-ös szabványoknak megfelelővé és takarékosabbá tették. Az 1,2 l-es 10 többlet lóerővel 85 LE-s. A frissített motorok növelt erejük ellenére tisztábbak és takarékosabbak, mint korábban. Az igazi újdonság azonban a vadonatúj, háromhengeres, 1,0 l-es, mely 69 lóerejével 3 LE-vel erősebb, mint a korábbi 1,1 l-es négyhengeres, CO2 kibocsátása azonban jelentősen alacsonyabb, a Blue Drive-variáns stopstart elektronikájával mindössze 99 g/km. Az i10 kárpitozásával, kilincseivel utasterében is friss, újdonság a váltásesedékesség-jelző.
Az ősz végétől már a hazai piacon is megjelenő új i10 és ix20 mellett az i20, i30, ix35 szériák is friss Blue Drive, különösen takarékos kivitelekkel is bemutatkoznak Párizsban. Közös tulajdonságuk a légellenállást csökkentő padlóburkolat, a stopstart elektronika és az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncs. A már említett 99 g/km CO2-emissziós 1,0 l-es (69 LE) i10 Blue Drive-nál is tisztább üzemű az 1,4 l-es, 75 LE-s turbódízellel hajtott i20 Blue Drive, melynek CO2-kibocsátása mindössze 98 g/km. Az ix20 Blue (CO2=114 g/km) az 1,4 l-es, 90 lóerős turbódízelre épül. Az i30 esetében az 1,6 l-es (szintén 90 LE) CRDI a 98 g/km CO2-emissziós Blue modell alapja. Az ix35-ben pedig a márka vadonatúj 1,7 l-es, 115 lóerős turbódízele hoz 135 g/km CO2-kibocsátást.
![]() | ![]() | |||||||
|
|
| ||||||
![]() | ![]() | ![]() |
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...