Bemutatók

2010. szeptember 8. szerda, 12:59

Bemutató: Volkswagen Touran - Váztartó

A Golf mintájára lépett új generációba a Touran: a friss arc mögött a karosszéria alapja változatlan, a motorpark viszont új.

A Touran-paletta fogyasztása átlagosan 27 százalékkal csökkent, az alapáras nappali fény a feláras (akár kanyarkövető) xenon fényszórókkal LED-es

A friss Touran 1 centivel rövidebb, mint a kifutó generáció. A hossz most 4,4 m, a karosszéria 3,9 centivel magasabb, mint volt (1,67 m), az 1,79 m-es szélesség és a 2,68 m-es tengelytáv változatlan. A VI-os Golffal indított, mai VW-arculatba illeszkedő orr ügyesen olvad a korábbi karosszériához, az oldalajtók változatlanok. Az új csomagtérajtó a szintén friss Sharanéra emlékeztet, a méretes nyílászáró extramagasra, 2 m fölé emelkedik.

Az utastér lényegében a korábbi: alapáron ötüléses, a második sorban önállóan tologathatók a székek, dönthetők vagy ki is szerelhetők. Újdonság, hogy a használaton kívüli hátsó fejtámaszok a támlákba tolhatók, az ülések formázásán, kárpitozásán is finomítottak. A feláras harmadik üléssor a padlóba hajtogatva mindössze 7 (!) cm-nyi helyet vesz el a csomagtérből (ennyivel magasabb a padlószint).

Óriási hátsó ablakával, osztott hátsó lámpáival a friss Sharanéra emlékeztet a Touran fara. Változatlanok a szinte függőleges, tágas belteret övező oldalajtók

Hétüléses méretet nem közöl a VW, öttel 695, csak az elsőkkel pedig 1989 l a raktér. Hoszszú tárgyak szállításához az első utasülés támlája is ledönthető. Az utastér 40 pakolóhelye közül továbbra is tisztességesek az első-hátsó ajtózsebek, a csomagtér oldalrekeszei, az első ülések alatti és a második sor előtti, padlóba rejtett rekeszek.

A Touran minden motorja Euro5-ös, turbós és közvetlen befecskendezéses. A belépő az 1,2-es TSI, 105 LE-vel, ez az azonos teljesítményű 1,6 TDI-hez hasonlóan stopstart elektronikás, motorfékben emelt gerjesztésű generátoros, alacsony gördülési ellenállású kerekekkel felszerelt BlueMotion-kivitelben is kérhető. Így a

Alapjaiban a régi, részleteivel Golf VI-os a zömében puha plasztikkal burkolt műszerfal. Az akár érintőképernyős gyári navigáció utasításai a műszerek közötti „egérmozira” is átirányíthatók

TSI 139 g/km CO2-vel és 5,9 l/100 km vegyes fogyasztással büszkélkedhet, a dízel CO2-je 121 g/km, kombinált fogyasztása a kompaktegyterűeknél rekorder: 4,6 l/100 km. Benzinesből a nagyobb 1,4 l-es, turbós, kompresszoros TSI 140 és 170 LE-vel is elérhető, utóbbihoz alapáron jár az előbbihez feláras hétfokozatú DSG robotváltó. Ez rendelhető a 105 LE-s dízelhez is. Immár a 2,0 l-es TDI is – az 1,6-oshoz hasonlóan – közös csöves, piezofúvókás. A 140 lovashoz extra a hatfokozatú DSG, de míg a legerősebb benzines kizárólag robotváltóval társítható, a 170 LE-s csúcsdízelhez csakis kéziváltó kapcsolódhat.

Bővebben az Az Autó 2010/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

BMW M5 CS

Az M5 CS a valaha gyártott leggyorsabb gyári BMW,...

Itt a Lada Largus

Kereslet minden bizonnyal lenne rá, de nem éri meg,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás