Bemutatók
Bemutató: Volkswagen Touran - Váztartó
A Golf mintájára lépett új generációba a Touran: a friss arc mögött a karosszéria alapja változatlan, a motorpark viszont új.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A friss Touran 1 centivel rövidebb, mint a kifutó generáció. A hossz most 4,4 m, a karosszéria 3,9 centivel magasabb, mint volt (1,67 m), az 1,79 m-es szélesség és a 2,68 m-es tengelytáv változatlan. A VI-os Golffal indított, mai VW-arculatba illeszkedő orr ügyesen olvad a korábbi karosszériához, az oldalajtók változatlanok. Az új csomagtérajtó a szintén friss Sharanéra emlékeztet, a méretes nyílászáró extramagasra, 2 m fölé emelkedik.
Az utastér lényegében a korábbi: alapáron ötüléses, a második sorban önállóan tologathatók a székek, dönthetők vagy ki is szerelhetők. Újdonság, hogy a használaton kívüli hátsó fejtámaszok a támlákba tolhatók, az ülések formázásán, kárpitozásán is finomítottak. A feláras harmadik üléssor a padlóba hajtogatva mindössze 7 (!) cm-nyi helyet vesz el a csomagtérből (ennyivel magasabb a padlószint).
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Hétüléses méretet nem közöl a VW, öttel 695, csak az elsőkkel pedig 1989 l a raktér. Hoszszú tárgyak szállításához az első utasülés támlája is ledönthető. Az utastér 40 pakolóhelye közül továbbra is tisztességesek az első-hátsó ajtózsebek, a csomagtér oldalrekeszei, az első ülések alatti és a második sor előtti, padlóba rejtett rekeszek.
A Touran minden motorja Euro5-ös, turbós és közvetlen befecskendezéses. A belépő az 1,2-es TSI, 105 LE-vel, ez az azonos teljesítményű 1,6 TDI-hez hasonlóan stopstart elektronikás, motorfékben emelt gerjesztésű generátoros, alacsony gördülési ellenállású kerekekkel felszerelt BlueMotion-kivitelben is kérhető. Így a
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
TSI 139 g/km CO2-vel és 5,9 l/100 km vegyes fogyasztással büszkélkedhet, a dízel CO2-je 121 g/km, kombinált fogyasztása a kompaktegyterűeknél rekorder: 4,6 l/100 km. Benzinesből a nagyobb 1,4 l-es, turbós, kompresszoros TSI 140 és 170 LE-vel is elérhető, utóbbihoz alapáron jár az előbbihez feláras hétfokozatú DSG robotváltó. Ez rendelhető a 105 LE-s dízelhez is. Immár a 2,0 l-es TDI is – az 1,6-oshoz hasonlóan – közös csöves, piezofúvókás. A 140 lovashoz extra a hatfokozatú DSG, de míg a legerősebb benzines kizárólag robotváltóval társítható, a 170 LE-s csúcsdízelhez csakis kéziváltó kapcsolódhat.
Bővebben az Az Autó 2010/9. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...