2010. szeptember 7. kedd, 12:36
Összehasonlító teszt: Citroën Berlingo 1.6 HDi Multispace, Fiat Dobló 1.6 Mjet Dynamic, Volkswagen Caddy Maxi Life 1.9 PD TDI - Józan egyterűsítés
Teher- és személyszállításra egyaránt alkalmas egyterûek, leginkább a nagycsaládosokért versengenek.
Összehasonlító teszt
Elsőként a PSA jött rá: a városi furgonok nagyon is szolgálhatnak józan családi egyterűek alapjául. Ma már nemcsak a kategóriaalapító Citroën Berlingo/Peugeot Partner páros, hanem a Fiat Dobló is második generációjánál tart, a Volkswagen Caddyből azonban még a hamarosan kifutó első nemzedéket próbáltuk. Különlegessége persze az utóbbinak is van: Maxi-kivitele 47 cm-rel nyújtott, vetélytársainál pedig mintegy fél méterrel hosszabb. Így helykínálatban aligha lehet kérdéses, hogy a Volkswagené az elsőség, de az már komolyabb vitatéma, hogy vajon szükséges-e a plusztér?
 |  | 
|  |  |
A trió méretbajnoka egyértelműen a vetélytársainál fél méterrel hosszabb Caddy Maxi. A Volkswagen leginkább terével nyerő, a legtöbb egyéb versenyszámban alulmarad |
| | A csomagtérajtók kivétel nélkül magasra emelkednek (egy szabványos garázsban könnyen a plafonnak ütődhetnek), lehúzásukat praktikus fülek segítik, a tolóajtó a Caddynél adja a legszélesebb, a Berlingónál a legszűkebb nyílást |
| | Egyedül a Dobló tolóajtaján engedhetők le a hátsó oldalablakok, formai bravúr a mélyre húzott, de sok lemezt takaró hátsó üvege |
|
| |  | | |
 | |  | | 
|
Világos műanyagaival, sok pakolóhelyével a Citroën műszerfala a leginkább személyautós. Praktikus a pultra emelt váltókar, a CD-s rádió itt extra |
| | Alapvetően a Fiat beltere is kemény műanyagokból épül, de a műszerfal piros betétei puhák, kevés a pakolóhely, az első ülés tartása itt a legszerényebb |
| | Öblös pakolóhelyeket ad a Caddy részint világos, de kivétel nélkül kemény plasztikokból épülő műszerfala, kesztyűtartójához nem jár fedél, középkonzolja vaskos |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
A Berlingo síkpadlós második sorában a legnagyobb a középső lábtér, a válltér azonban itt a legszűkebb |
| | A Fiat leghosszabb középső ülőlapjai tágas ajtónyíláson keresztül közelíthetők meg |
| | A középső sorban a Caddy ülései a legrövidebbek, a lábtér sem kimagasló, de a belső szélesség itt a legjobb |
|
| |  | | |

| | 
| | 
|
A Berlingo leghátsó helyei akár felnőtteknek is elegendőek, az ülőlapok itt a leghosszabbak, a szűk lábtér miatt mégsem a legkényelmesebbek |
| | A Dobló leghátsó sorában felnőttek csak nyakba húzott lábakkal férnek el, a hátsó ablak egyedül itt billenthető |
| | Az utastérben csak a leghátsó sor profitál a Caddy nyújtott tengelytávjából, a hármasból egyedül itt teljes (ezért nehezen kiemelhető) üléssor kényelme a trió legjobbja |
|
| |  | | |
| |  | | |

| | 
| | 
|
Könnyű kiemelni a pótüléseket a Berlingo nem teljesen sík padlójú, legkisebb csomagteréből |
| | Síkokkal határolt, a külméretekhez mérten kifejezetten tágas a Dobló csomagtere. Padlója sík, pótülései könnyen kivehetők |
| | A Caddy nyújtása leginkább a csomagteret növeli, 7 üléssel egyedül itt elegendő, 530 l (!) a poggyásztér, 5 üléssel 1350 literes |
|
| |  | | |

| | 
| | 
|
A Berlingo csupa könnyűfém 1,6-osának turbója változó geometriás, ez a teszt legerősebb motorja |
| | A Dobló 1,6 l-es turbódízele fogyasztásával és 35 000 km-es szervizperiódusával is a trió legtakarékosabbja |
| | A Volkswagen adagolófúvókás, 1,9 l-es PD TDI-je hamarosan a Caddyből is kikopik, zaja és rezonanciája egyaránt jól érezhető |
|
| |  | | |
Bővebben az Az Autó 2010/9. számában olvashat a cikk témájáról!
Interaktív ponttáblázat
A táblázat letöltése Microsoft Excel (xls) formátumban
Bővebben az Az Autó 2010/9. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
comments